Ο νέος σταθεροποιητής πτήσης της HITEC, HG3XA


2-12-2015


Είχα γράψει και σε προηγούμενα άρθρα ότι η νέα τάση (μάλλον μια από τις τάσεις) στα συστήματα τηλεκατευθύνσεων είναι οι σταθεροποιητές πτήσης για αεροπλάνα.

Πρώτη η MULTIPLEX παρουσίασε πριν από ένα χρόνο περίπου, τον MULTIGYRO-G3, σταθεροποιητή πτήσης 3 αξόνων, για αεροπλάνα.

Τον Απρίλιο του 2015 η WISE παρουσίασε το ηλεκτρικό μοντέλλο της "SENSEI-FS" με ενσωματωμένο σύστημα σταθεροποίησης πτήσης στον δέκτη της Τ/Κ, ενώ τον Μάϊο του 2015 η SPECTRUM έβγαλε στην αγορά τη νέα σειρά δεκτών AS3X που έχουν ενσωματωμένο σταθεροποιητή πτήσης με 3 γυροσκόπια, για τους 3 άξονες περιστροφής του μοντέλλου. Διαβάστε το άρθρο

 Οι καινούργιες τάσεις στα συστήματα τηλεκατευθύνσεων

Ήδη τον Οκτώβριο φέτος (2015) η Γερμανική Bay-Tec παρουσίασε τον νέο σταθεροποιητή πτήσης A3X Pro Expert II, διαβάστε το σχετικό άρθρο στην σελίδα "Νέα Προϊόντα".

Τώρα έρχεται η πολύ γνωστή στους αερομοντελιστές εταιρεία Hitec να παρουσιάσει τον δικό της σταθεροποιητή πτήσης, HG-3XA.


Ο νέος σταθεροποιητής πτήσης της Hitec, HG3XA. Πολύ εύκολος στη χρήση.


Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα στον HG3XA είναι η ευκολία χρήσης του. Δεν λέω, καλές οι πολλές δυνατότητες, η σύνδεση και ο προγραμματισμός με υπολογιστή, αλλά αν είναι να κάνουμε και διδακτορικό για να εξοικειωθούμε με την χρήση ενός μηχανήματος, καλύτερα να το αφήσουμε. Η τηλεόραση μου είχε manual 400 σελίδων (!) και -βέβαια- δεν το διάβασα ποτέ!


Αν ρίξετε μια ματιά στην παραπάνω φωτογραφία, θα δείτε ότι δεν χρειάζεστε καν manual για την σύνδεση και την χρήση του σταθεροποιητή:  3 είσοδοι για AILERON, ELEVATOR και RUDDER και αντίστοιχα 3 έξοδοι για τα SERVO, σημειωμένες σαν "OUT". 

Τρία ποτενσιόμετρα για την ρύθμιση της ευαισθησίας των παραπάνω, ενώ με JUMBER επιλέγετε το είδος του αεροπλάνου που έχετε, Normal, Delta, V-Tail ...και αυτό είναι όλο! Τόσο απλά!

Κάποια προσοχή πρέπει να δώσουμε στην τοποθέτηση του σταθεροποιητή, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλες τις συσκευές αυτού του είδους:



Ο σταθεροποιητής πρέπει να τοποθετηθεί παράλληλα με τον διαμήκη άξονα του αεροπλάνου. Επάνω του έχει ένα τοξάκι που δείχνει την κατεύθυνση πτήσεως. Επίσης πρέπει να τοποθετηθεί παράλληλα με τον κάθετο άξονα του αεροπλάνου.

Ο HG3XA δέχεται ένα κανάλι από τον δέκτη της T/K που ελέγχεται από διακόπτη στον πομπό και μπορεί να βγάλει το σύστημα εκτός. 

Όπως λέει η εταιρεία, ο σταθεροποιητής διαθέτει 3 ευαίσθητα γυροσκόπια που αντιλαμβάνονται και αντιδρούν "ακαριαία" στις γωνιακές μεταβολές της κίνησης του αεροπλάνου.

Κράτησα για το τέλος το καλύτερο! Ο HG3XA κοστίζει μόνο 30 δολλάρια! Μια εξαιρετική και οικονομική λύση για τις πρώτες (τουλάχιστον) πτήσεις του δύσκολου ή ακριβού αεροπλάνου μας !



Γιώργος Καρασούλας