Η Διεθνής Έκθεση της Νυρεμβέργης 2015


16-2-2015

Μέρος 1ο



Spielwarenmesse 2015: der 2 Tag auf der Messe.



Η 65η διεθνής έκθεση παιχνιδιών της Νυρεμβέργης έλαβε χώρα στην ομώνυμη πόλη από 28 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου του 2015, σε μια έκταση 160 στρεμμάτων και με περισσότερα από 75.000 προϊόντα-εκθέματα.

Είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο για το είδος της, εφέτος πήραν μέρος  2.857 εκθέτες, από 67 χώρες. Τα εκθέματα αφορούν τα παιχνίδια, τα χόμπυ και την ψυχαγωγία. Κατά την διάρκεια της έκθεσης έγιναν  πολλά events, FORUM συζητήσεων, ενώ βραβεύθηκε -όπως κάθε χρόνο- και το καλύτερο προϊόν-παιχνίδι.

Ένα από τα κυρίαρχα θέματα στα FORUM συζητήσεων κάθε χρόνο, είναι οι τάσεις στην παραγωγή και αγορά των παιχνιδιών. Φέτος φάνηκε ότι οι κυρίαρχες τάσεις είναι τα  "έξυπνα" παιχνίδια, με την ενσωμάτωση της τελευταίας τεχνολογίας σε αυτά, την μείξη του virtual παιχνιδιού με το real world στο ίδιο προϊόν, την συνδεσιμότητα των παιχνιδιών με τα έξυπνα κινητά και τα TABLETS και την ρομποτική.

Οι κάπως μεγαλύτεροι σε ηλικία αναγνώστες θα θυμούνται τα "μεκανό" της παιδικής τους ηλικίας, δηλαδή τα διάτρητα σιδεράκια με τις βίδες και τα παξιμάδια, με τις οποίες έκαναν διάφορες κατασκευές. Ίσως λοιπόν θα εκπλαγούν τώρα αν μάθουν ότι η ίδια εταιρεία, η MECCANO -που έχει ιστορία 100 ετών! - παρουσίασε φέτος  ρομπότ στο μέγεθος μικρού παιδιού, τα οποία όχι μόνο κάνουν όλες τις κινήσεις και περπατούν με την βοήθεια σερβομηχανισμών, αλλά υπακούν και σε φωνητικές εντολές!



Τα "μεκανό"  τότε...





...και τώρα !


Ένας από τους τομείς στην κατηγορία των χόμπυ, είναι και ο αερομοντελισμός, με τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως να παρουσιάζουν τα νέα προϊόντα και τις καινοτομίες τους.

Τα εκθέματα ήταν πάρα πολλά, παρακάτω θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε τα πιο σπουδαία:



Η νέα τηλεκατεύθυνση SPECTRUM DX-7




H καινούργια DX-7 έχει ενσωματώσει όλες τις σύγχρονες τάσεις στην τεχνολογία της, όπως τηλεμετρία, φωνητικούς συναγερμούς και φωνητικά δεδομένα τηλεμετρίας, 250 (!) μνήμες μοντέλλων και ασύρματη σύνδεση TRAINER.


Η ενσωματωμένη τηλεμετρία μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για την κατάσταση της μπατταρίας του μοντέλλου μας, την ποιότητα του σήματος λήψεως, την θερμοκρασία της μηχανής ή του ηλεκτρικού μοτέρ, την ταχύτητα και το ύψος που πετά το μοντέλλο και πολλά άλλα.


Το νέο  ηλεκτρικό JET της PHOENIX MODELS, το "THUNDER STREAK"


Πάνε αρκετά χρόνια, ήταν νομίζω το 2005 ή το 2006, που προέβλεπα στην τότε ηλεκτρονική Αερομοντελιστική Εφημερίδα, ότι τα (σοβαρά) ηλεκτρικά JET θα επικρατήσουν ως η πιο προσιτή λύση έναντι των υπερβολικά δαπανηρών JET, με την πραγματική τουρμπίνα, που προορίζονται για πολύ λίγους -ελάχιστους θα έλεγα- εύπορους αερομοντελιστές.




JDF06 – THUNDER STREAK EDF 120MM SCALE 1:6  ARF
Το "Thunder Streak" της PHOENIX MODELS

Αυτό το νέο ηλεκτρικό JET της PHOENIX MODELS είναι ένα σοβαρό μοντέλλο,  με κατασκευή εξ ολοκλήρου από μπάλσα και κόντρα-πλακέ (οι φίλοι μου γνωρίζουν την αντιπάθεια μου για τις φελιζολένιες κατασκευτές), εκπέτασμα περίπου 1,30 μέτρα, μήκος 1,78 μέτρα, βάρος έτοιμο για πτήση 8-9 κιλά (!), δέχεται ηλεκτρική φάνα 120 mm με συνιστώμενο THRUST τουλάχιστον 7 κιλά !

Το αεροπλάνο είναι εξ ολοκλήρου καλυμμένο από γνήσιο ORACOVER και διαθέτει ανασυρόμενα σκέλη αέρος.

Η μπατταρία που συνιστάται από την εταιρεία για την φάνα, είναι 12-σελη Li-Po 60 C και ο συνιστώμενος ρυθμιστής στροφών είναι των 160 Amp.

Το προϊόν θα κυκλοφορήσει στην αγορά το προσεχές καλοκαίρι και θα διατίθεται σε 3 διαφορετικά μεγέθη.



ASW-20  το νέο, τεράστιο ανεμόπτερο της Hangar-9

Θα κυκλοφορήσει είτε ως "καθαρό" ανεμόπτερο, είτε ως μοτο-ανεμόπτερο. Το εκπέτασμα του είναι 4,7 μέτρα, έχει πολυεστερική βαμμένη άτρακτο, ενώ τα φτερά είναι κατασκευασμένα από FOAM επικαλυμμένο με μπάλσα. Οι πτέρυγες είναι ενισχυμένες με ράβδους από ανθρακονήματα.

Το ASW-20 είναι υπό κλίμακα -περίπου 1:3-  μοντέλλο του πραγματικού ανεμοπτέρου ASW-20 της Γερμανικής εταιρείας Schleicher και έχει διακριθεί ως εκπαιδευτικό, αλλά και σε αγώνες.







Multiplex "Heron"

Το νέο  "Plug and Play" μοτοανεμόπτερο "Heron" παρουσίασε η MULTIPLEX, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ELAPOR (το παντενταρισμένο υλικό της), με εκπέτασμα 2,4 μέτρα και προ-μονταρισμένα τα SERVO, το ηλεκτρικό PERMAX BRUSHLESS μοτέρ και τον 40- Amp. ρυθμιστή στροφών, χρειάζεται μόνο 5-κάναλο πομπό και δέκτη Τ/Κ για να πετάξει (και 3-σελη μπατταρία 2200 mAh).





Η τιμή του, κάπως αλμυρούτσικη, στα 330 Ευρώ (συνιστώμενη τιμή από την εταιρεία).



Graupner "Hottrigger-2400" 

Ενδιαφέρον για τους φίλους των ακροβατικών και 3D μοντέλλων θα είναι σίγουρα το καινούργιο, τεράστιο μοντέλλο "Hottrigger-2400" της Graupner που θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον προσεχή Απρίλιο.

 Πολύ μεγάλο μοντέλλο, με εκπέτασμα 2,35 μέτρα, βάρος περίπου 9 κιλά, κλασσική ξυλοκατασκευή από μπάλσα και κόντρα-πλακέ, επικαλυμμένο εξ ολοκλήρου με ORACOVER.




Η MULTIPLEX διατείνεται ότι το μοντέλλο είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό προ-μονταρισμένο και απαιτεί λίγη εργασία για να τελειοποιηθεί.

Έχει εξαρτήματα για μοντάρισμα θερμικού κινητήρα ή ηλεκτρικού μοτέρ. Η συνιστώμενη τιμή του είναι 900 Ευρώ.

Θα ήταν ίσως περιττό να αναφέρουμε ότι η έκθεση ήταν κυριολεκτικά γεμάτη από τη νέα τρέλα της εποχής, τα drones-multicopters, τα οποία πετούσαν συνεχώς είτε σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, είτε μπροστά από τα περίπτερα των εκθετών!

Αν και προσωπικά δεν συμφωνώ με αυτό το είδος αερομοντελισμού (αν μάλιστα υποτεθεί ότι μπορούμε να το θεωρούμε "αερομοντελισμό") εν τούτοις δεν μπορώ να παραγνωρίσω το γεγονός ότι έχει ενσωματωθεί σε αυτά η πιο σύγχρονη τεχνολογία.

Το INSPIRE-1 για παράδειγμα, από τα πιο τελειοποιημένα (και ακριβά) multicopters της κατηγορίας του, διαθέτει κάμερα 4000 pixels (οι περισσότερες μέχρι τώρα ήταν 1080 p) στα 30 fps (frames per second).  Η κάμερα είναι τηλεχειριζόμενη και για να έχει λήψη 360 μοιρών, τα σκέλη προσγείωσης ανασύρονται προς τα επάνω και αφήνουν εντελώς ελεύθερο το οπτικό πεδίο! Το drone διαθέτει οπτικό σύστημα σταθεροποίησης πτήσεως και αυτόματο σύστημα προσγείωσης! Το βάρος του είναι περίπου 3 κιλά. Η τιμή του ... 3.000 δολλάρια !





_________________________________________________________________



Μέρος 2ο



Hobbico CANADAIR CL-84 DYNAVERT

Η Hobbico παρουσίασε ένα εκπληκτικό ηλεκτρικό αεροπλάνο, καθέτου απογειώσεως, το CANADAIR CL-84 DYNAVERT που είναι SCALE μοντέλλο του πραγματικού CL-84.



Το CL-84 DYNAVERT της HOBBICO. Καθέτου απογειώσεως !

Όπως και στο αληθινό αεροπλάνο, τα φτερά γυρνούν σε κατακόρυφη θέση για την απογείωση και κατόπιν -κατά την πτήση- οριζοντιώνονται!












Με το μοτεράκι στην ουρά καθορίζεται το pitch του μοντέλλου όταν αυτό κάνει hover (όπως και στο πραγματικό αεροπλάνο)

Κατ αυτόν τον τρόπο το μοντέλλο χρειάζεται ελάχιστο ή και καθόλου διάδρομο για απο/προσγείωση, όπως ένα ελικόπτερο!

Το αεροπλάνο είναι κατασκευασμένο από FOAM και είναι εφοδιασμένο με σταθεροποιητή πτήσεως με 3 γυροσκόπια, για τους 3 άξονες περιστροφής. Έχει εκπέτασμα 95 εκατοστά και μήκος περίπου 1 μέτρο. Το βάρος του είναι 1,7 κιλά. Δέχεται 4-σελη μπατταρία Li-Po, 2.200 mAh. Χρειάζεται 6-κάναλη τηλεκατεύθυνση.

Όλα τα SERVO και οι ρυθμιστές στροφών των μοτέρ είναι προ-μονταρισμένα. Το μόνο που χρειάζεται για να πετάξει, είναι πομπός και δέκτης Τ/Κ και η μπατταρία.






Το αεροπλάνο διατίθεται ήδη στην αγορά (στο εξωτερικό) και κοστίζει μόνο 83$ (Sharkit Models).


Και λίγα λόγια για το πραγματικό αεροπλάνο:

Μόνο 4 αεροσκάφη CL-84 DYNAVERT κατασκευάστηκαν από την εταιρεία CANADAIR μεταξύ 1964 και 1972, δυο όμως από αυτά συνετρίβησαν κατά την διάρκεια των δοκιμών λόγω μηχανικής βλάβης, ευτυχώς όμως οι πιλότοι τους γλύτωσαν.

Περαιτέρω δοκιμές που έγιναν μεταξύ 1972 και 1974 ήταν επιτυχείς, ωστόσο η Καναδική κυβέρνηση δεν πείστηκε ώστε να κάνει συμβόλαιο με την CANADAIR και να παραγγείλει τα αεροπλάνα.

Το αεροπλάνο είχε μηχανές TURBOPROP, των 1500 HP η κάθε μια. Υπήρχε δε η καινοτομία, ότι σε περίπτωση αστοχίας της μιας μηχανής, αυτή αποσυμπλεκόταν αυτόματα και οι δυο τετράφυλλες έλικες έπαιρναν κίνηση από την άλλη!



Το πραγματικό αεροπλάνο CANADAIR CL-84 DYNAVERT


Το πρόγραμμα του CL-84 εγκαταλείφθηκε το 1974, αφού καμιά χώρα, ούτε καν ο Καναδάς, δεν έδειξε ενδιαφέρον για το αεροσκάφος.


Hobbico-Flitework Mirage 2000

Στο περίπτερο της Hobbico εκτέθηκε επίσης το πρωτότυπο της FLITEWORK, το Mirage 2000. Φαίνεται πως τα σοβαρά ηλεκτρικά JET άρχισαν να διεκδικούν μια επάξια θέση δίπλα στα τουρμπινοκίνητα JET !






To τεράστιο ηλεκτρικό Mirage 2000 έχει εκπέτασμα 1,3 μέτρα, μήκος 2,13 μέτρα, βάρος 7 κιλά και δέχεται ηλεκτρική φάνα των 120 mm. Η κατάλληλη μπατταρία είναι 12-σελη Lipo, με ρυθμιστή 150 Αμπέρ.

Η κατασκευή του αεροπλάνου είναι εξ ολοκλήρου από ξύλο, μπάλσα και κόντρα-πλακέ (γι αυτό και είναι σχετικά ελαφρύ).

Όπως μας πληροφορεί η εταιρεία, το ΚΙΤ θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2ο εξάμηνο του 2015 και η τιμή του  θα είναι περίπου 800 Ευρώ, σχέτο όμως το ΚΙΤ, χωρίς παρελκόμενα, δηλαδή χωρίς μοτέρ, ανασυρόμενα σκέλη, SERVO κλπ.



Ένα περίεργο και εντυπωσιακό ηλεκτρικό μοντέλλο παρουσίασε η E-FLITE, το "Night Visionaire", που έχει προ-εγκαταστημένο εσωτερικό ηλεκτρικό σύστημα με LED, ώστε το μοντέλλο να είναι ορατό και να πετάει τη νύχτα !



Το "Night Visionaire" της E-FLITE. Ορατό και τη νύχτα, ή μάλλον, κυρίως τη νύχτα !

Τα LED είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό του αεροπλάνου και κάνουν τη δομή του, τον σκελετό του, να φωσφορίζει μέσα στη νύχτα! 

Το εκπέτασμα του μοντέλλου είναι 1,14 μέτρα, το μήκος του περίπου 1,10 μέτρα και το βάρος του 1,45 κιλά. Έχει προεγκατεστημένο το μοτέρ (Outrunner Brushless BL-10 1250 kV), τον ρυθμιστή στροφών, τα SERVO και τον δέκτη (SPECTRUM). Για να πετάξει χρειάζεται μόνο μια 3-σελη μπατταρία LiPo, 2200 mAh και τον πομπό Τ/Κ.


Και η SEBART στη "μάχη των JET". Προκειμένου να προσεγγίσει την αγορά των μικρών και -σχετικά-οικονομικών EDF JET, η SEBART λάνσαρε το καινούργιο της "AVANTI  MINI-S" JET, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον προσεχή Μάϊο.



"Avanti Mini-S" από την SEBART: Το νέο, κάπως προσιτό σε τιμή JET, ηλεκτρικό ή για τουρμπίνα

Όπως εξηγεί η εταιρεία, η νέα "μόδα", η νέα τάση στον αερομοντελισμό είναι μικρά,οικονομικά JET, έτσι και αυτή κατασκεύασε αυτό το μοντέλλο σε σχετικά προσιτή τιμή (599 Ευρώ), εύκολα μεταφερόμενο, εύκολο στην πτήση, μπορεί να απο-προσγειωθεί σε μικρό διάδρομο, ακόμη και σε χορτάρι!

Δέχεται είτε ηλεκτρική φάνα, είτε τουρμπίνα.

Το εκπέτασμα του μοντέλλου είναι 1,36 μέτρα, το μήκος του 1,42 μέτρα, το βάρος του με φάνα είναι από 2,8 έως 3 κιλά και με τουρμπίνα JetCAT P-20 από  3 έως 3,1 κιλά.


P20-SE
Η μίνι-τουρμπίνα JetCat P-20 για το AVANTI MINI-S, με ώση περίπου 2,5 κιλά και βάρος μόλις 270 γραμμάρια!  Δυστυχώς η τιμή της δεν είναι καθόλου "μίνι", στα 2.995 $ 


Εάν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική φάνα, τότε θα πρέπει να εφοδιαστεί με 6-σελη μπατταρία LiPo, 5000-6000 mAh.


Και αγώνες με Multicopters!

Όσο και αν δεν μας αρέσουν τα drones/multicopters, ένα είναι το γεγονός: όσο περνάει ο καιρός γίνονται και πιο δημοφιλή! 

Άλλωστε δεν φταίνε καθαυτό τα multicopters, αλλά κάποιοι -όχι όλοι ασφαλώς- περιορισμένης νοημοσύνης χειριστές τους, που δημιουργούν προβλήματα παραβιάζοντας Νόμους, κανονισμούς, ενίοτε και την ιδιωτική ζωή συνανθρώπων τους.

Αυτή η αλματώδης ανάπτυξη των drones έφερε λοιπόν και τους αγώνες! Στο εξωτερικό διοργανώνονται αγώνες με multicopters FPV, όπου οι διαγωνιζόμενοι φορώντας ειδικά γυαλιά FPV επιδίδονται είτε σε PYLON RACING (δηλαδή ο ταχύτερος χρόνος περνώντας από σημαίες), είτε σε FOREST RACING (όπου τα drones περνούν από συγκεκριμένους διαδρόμους μέσα στο δάσος και κερδίζει πάλι ο ταχύτερος), είτε σε πτήσεις ακριβείας όπου οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να περάσουν τα μοντέλλα τους μέσα από σωλήνες!

Αφουγκραζόμενες οι εταιρείες  τις καινούργιες αυτές απαιτήσεις των αερομοντελιστών, δημιούργησαν αγωνιστικά multicopters FPV.

Ένα τέτοιο λοιπόν αγωνιστικό multicopter, το "QUAD COPTER ALPHA 250 RACE", παρουσίασε η GRAUPNER στο περίπτερο της.



"Ετοιμαστείτε για αγώνες!" λέει η λεζάντα της GRAUPNER για το καινούργιο της multicopter, το ALPHA 250 RACE, καθαρόαιμο "Race", όπως εξηγεί η εταιρεία


Η GRAUPNER προτείνει ως ιδανικό δέκτη για το drone, τον GRAUPNER GR-18 (ή GR-24 PRO) που έχει ενσωματωμένο σταθεροποιητή πτήσεως με γυροσκόπια 3 αξόνων! 

Το προϊόν θα κυκλοφορήσει στην αγορά στο τέλος του Ιουλίου 2015 και το κόστος του θα είναι 3.000 Ευρώ !

__________________________________________________________

Μέρος 3ο


Συνέχεια στην Διεθνή Έκθεση και ...συνέχεια στα multicopters!

ALIGN, μια εταιρεία με καλό όνομα στα ηλεκτρικά ελικόπτερα, μπήκε και αυτή στην αγορά των multicopters. Στην έκθεση παρουσίασε το νέο μοντέλλο της, το M480L με ενσωματωμένο GPS, με διάμετρο 80 εκατοστά, CANOPY από υλικό που ανθίσταται στην υγρασία και κουμπώνει εύκολα -χωρίς βίδες- στον σκελετό και ανασυρόμενα, μεταλλικά σκέλη προσγείωσης που προσφέρουν 360 μοίρες πεδίο λήψης στην κάμερα.



Το νέο multicopter της ALIGN, το M480L. Το CANOPY διατίθεται σε διάφορα σχέδια και τα σκέλη είναι ανασυρόμενα


Η φέρουσα πλατφόρμα του μοντέλλου μπορεί να δεχθεί 4 ή 6 ρότορες, ανάλογα με την επιθυμία του χρήστη. Είναι κατασκευασμένη από κράμα carbon fiber και industrial-grade πλαστικού και έχει ματ φινίρισμα για να μην δημιουργεί αντανακλάσεις που θα μπορούσαν να παρενοχλήσουν την κάμερα.

Χρησιμοποιεί τα καινούργια BRUSHLESS μοτέρ της ALIGN, τα BL4213 370KV και με μπατταρία 6S (22.2 Volts) στα 5200 mAh μπορεί να πετά για 20 περίπου λεπτά, χρόνος όμως που μειώνεται στο μισό περίπου, αν χρησιμοποιηθεί GIMBAL G3 και βιντεοκάμερα.

Όλες οι τελευταίες τεχνολογίες έχουν ενσωματωθεί σε αυτό το multicopter. Οι βάσεις των μοτέρ είναι κατασκευασμένες από ειδικό κράμα carbon-fiber και πλαστικού, με αντικραδασμικές ιδιότητες και έχουν ενσωματωμένους τους ρυθμιστές στροφών 40 Amp. Επίσης έχουν LED που ο πιλότος μπορεί να τα ανάψει άσπρα ή κόκκινα.





Δεν χρειάζεται ίσως να πούμε ότι είναι εφοδιασμένο με αυτόματο πιλότο/σταθεροποιητή πτήσεως, με αυτόματη επιστροφή (Go Home) σε περίπτωση χαμηλής στάθμης της μπατταρίας κλπ.



Η Hacker Motors γνωστή για τα ποιοτικά (και ακριβά) ηλεκτρικά μοτέρ της, εδώ και αρκετό καιρό εξειδικεύεται και στα ηλεκτροκίνητα μοντέλλα αλεξιπτώτων PARAPENTE (παραμοτέρ), που και αυτά στο εξωτερικό αποκτούν όλο και περισσότερους φίλους. Στην έκθεση παρουσίασε το σχετικά καινούργιο (τέλος 2014) μοντέλλο της RC-Free-V2 και το τελείως καινούργιο Flair 4.5.



To RC-Free-V2 μοντέλλο παραμοτέρ της Hacker. Έχει εκπέτασμα 2,5 μέτρα (σε προβολή-2 μέτρα), επιφάνεια 1,28 τετρ.μέτρα, μοτέρ το Hacker A30-28S και συνολικό βάρος περίπου 1.5 κιλό. Δέχεται 4-κάναλο δέκτη.




Το Flair 4.5 της Hacker Motors. Τεράστιο μοντέλλο παραμοτέρ, το μεγαλύτερο που έχει βγάλει η Hacker, με εκπέτασμα 4.5 μέτρα, επιφάνεια 4,5 τετρ. μέτρα και βάρος περίπου 3,5 κιλά. Δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στην αγορά.

Τα μοντέλλα είναι κατασκευασμένα από φύλλα αραμιδίου, ένα υλικό που πολλοί φίλοι πιθανό να το γνωρίζουν σαν KEVLAR, που είναι το εμπορικό όνομα του υλικού της εταιρείας DUPONT.

Το αραμίδιο είναι ένα πολύ ισχυρό υλικό, με εκπληκτικές ιδιότητες, μεγάλη αντοχή στην θερμοκρασία, στον εφελκυσμό, στις μηχανικές καταπονήσεις και χρησιμοποιείται για στρατιωτικά κράνη, αλεξίσφαιρα γιλέκα, αλλά και για πανιά αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης.

Τα μοντέλλα της Hacker δεν έχουν καμιά σχέση με κάποια μοντέλλα παραμοτέρ που κατά καιρούς πιθανόν να έχετε δει, όπως της Kyosho, του Hobbyking κλπ. Πρόκειται για σοβαρές κατασκευές που μπορούν να εκμεταλλεύονται θερμικά και δυναμικά πλαγιάς και να ανεμοπορούν, όπως τα αληθινά PARAPENTE. Μπορούν να πετούν μέχρι 25 χλμ./ώρα ταχύτητα ανέμου.

Για την ιστορία -και επειδή έχω ακούσει πολλές κουταμάρες κατά καιρούς- το όνομα "παραπέντε" (PARAPENTE ο διεθνής όρος) προέρχεται από την Γαλλική λέξη "PARACHUTE" -προφέρεται "παρασύτ"- που σημαίνει "αλεξίπτωτο" και από την επίσης Γαλλική λέξη "PENTE" - προφέρεται "πάντ"- που σημαίνει "πλαγιά", δηλαδή, "αλεξίπτωτο πλαγιάς". Αν θέλαμε να το προφέρουμε σωστά, θα λέγαμε "παραπάντ" και όχι "παραπέντε" όπως εσφαλμένα έχει επικρατήσει.



Η Horizon Hobby συμμετείχε για 30η συνεχή χρονιά στην Έκθεση της Νυρεμβέργης και πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία "Teenager & Family" με το ηλεκτρικό αεροπλανάκι της  "Sport Cub Safe".


Το βραβείο της Διεθνούς Έκθεσης της Νυρεμβέργης. Στην κατηγορία "Teenager & Family το απέσπασε φέτος η Horizon Hobby με το μικρό ηλεκτρικό αεροπλανάκι της, το Sport Cub Safe


...και το Sport Cub Safe με το οποίο η Horizon Hobby κέρδισε το 1ο βραβείο.

Αν σας κάνει εντύπωση γιατί το συγκεκριμένο αεροπλανάκι κέρδισε το 1ο βραβείο, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα κριτήρια για την απονομή του βραβείου είναι το προϊόν να συγκεντρώνει διασκέδαση, πρωτοτυπία, ασφάλεια, "μαστοριά", να είναι εύκολο στην χρήση και τέλος, να είναι ποιοτικό.

Το συγκεκριμένο μοντέλλο είναι πολύ εύκολο στην πτήση, ακόμα και από άτομα που δεν έχουν εμπειρία, αλλά και με ένα κουμπί "PANIC" στον πομπό, οριζοντιώνεται μόνο του και έρχεται σε ευθεία πτήση, σε περίπτωση δυσκολίας.

Τα έχει όλα προ-τοποθετημένα, ακόμα και τον δέκτη και την μπατταρία Li-Po και το μόνο που χρειάζεται είναι ένας πομπός SPECTRUM. Η τιμή του είναι 99 δολάρια.




Η Thunder Tiger παρουσίασε στο περίπτερο της το εντελώς καινούργιο μοντέλλο στην οικογένεια των ελικοπτέρων RAPTOR, το E-360 3-Blade, που όπως φανερώνει και το όνομα, έχει ρότορα με 3 πτερύγια.


Το νέο ελικόπτερο της THUNDER TIGER, το RAPTOR E-360 3-BLADE, με ρότορα 3 πτερυγίων. Φαίνεται πως αρχίζει να επικρατεί αυτή η τάση στα ελικόπτερα, γιατί και άλλες εταιρείες έχουν αρχίσει να βγάζουν μοντέλλα με ρότορα 3 πτερυγίων


Το νέο μοντέλλο διατίθεται σαν ARF και έχει πολλά καλά χαρακτηριστικά: Είναι (ασφαλώς)  Flybarless, το frame είναι carbon, η κεφαλή του κυρίως ρότορα είναι μεταλλική για μέγιστη ακρίβεια, χρησιμοποεί γυροσκόπιο 3 αξόνων με OLED DISPLAY (Organic-Light Emitting Diode Display) με γραφικά, έχει τον καινούργιο ρυθμιστή στροφών BLC-40 για ρεύμα 40 Α με ενισχυμένη ψύκτρα για να μην θερμαίνεται, ενώ δέχεται μπατταρία Li-Po 4 στοιχείων για normal πτήση, ή 6 στοιχείων για ακροβατική 3-D πτήση.



Το γυροσκόπιο τριών αξόνων GT 5.2 της THUNDER TIGER που χρησιμοποιείται στο RAPTOR E-360 και έχει DISPLAY με γραφικά. Τα γυροσκόπια 3  αξόνων είναι απαραίτητα στα flybarless ελικόπτερα

Τα flybarless μοντέλλα ελικοπτέρων χρησιμοποιούν μια πολύ προχωρημένη τεχνολογία και αξίζει να αφιερώσουμε ένα μελλοντικό τεχνικό άρθρο σε αυτά.

Στο STAND της ROBBE παρουσιάστηκε το νέο SPITFIRE Mk.V GP 50 της ΚYOSHO, που πρωτοκυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2014.


Το νέο SPITFIRE Mk.V GP 50 της KYOSHO. Εξαιρετικά προσεγμένη κατασκευή. Στην αγορά πρωτοκυκλοφόρησε τον περασμένο Δεκέμβριο και ήδη υπάρχει έλλειψη

Το αεροπλάνο έχει εκπέτασμα 1,4 μέτρα και είναι κλασσική ξυλοκατασκευή μπάλσα και κόντρα-πλακέ, έχει μεταλλικά ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης με OLEO STRUTS και SPLIT FLAPS !


Τα Split Flaps του KYOSHO SPITFIRE. Μάλλον σπάνια γι αυτή την κατηγορία των (μικρών) μοντέλλων

Το μοντέλλο είναι επικαλυμμένο με ματ ORACOVER και το panel των οργάνων στο COCKPIT είναι φτιαγμένο με στερεολιθογραφία (πολύ αληθοφανές).



Το panel οργάνων του COCKPIT είναι φτιαγμένο με στερολιθογραφία και είναι πολύ αληθοφανές.


Δέχεται .56 τετράχρονο κινητήρα και το συνολικό βάρος του είναι 3,2 κιλά, είναι λοιπόν κάπως βαρύ, με πτερυγική φόρτιση που ανέρχεται στα 98.8 gr/dm2.

Για να πετάξει χρειάζεται δέκτη, SERVO και μηχανή.

Η τιμή του -όταν θα επανακυκλοφορήσει, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη στην αγορά - θα είναι 330 Ευρώ περίπου, μάλλον υψηλή για το μέγεθος του μοντέλλου.


Γ. Καρασούλας