Το AVISTAR της GREAT PLANES τώρα και για βενζινομηχανές, σε GIANT SCALE


24-12-2015


Πολλοί αερομοντελιστές θα θυμούνται σίγουρα το AVISTAR που για πολλά χρόνια ήταν ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά μοντέλλα. Το κύριο χαρακτηριστικό του όπως θα θυμάστε, ήταν ότι για την συναρμολόγηση του δεν χρειαζόταν κολλήσεις με κόλλα. Όλα τα εξαρτήματα ήταν βιδωτά και επομένως απαιτούσε πολύ λίγη δουλειά μέχρις ότου να είναι έτοιμο για πτήση. Επίσης είχε ημισυμμετρική αεροτομή που του επέτρεπε να κάνει τα βασικά ακροβατικά με ευκολία.


Το παλιό-καλό AVISTAR 46. Πολλοί αερομοντελιστές έμαθαν να πετάνε με αυτό το αεροπλάνο

 
Πριν από 3 περίπου χρόνια, το 2012, η εταιρεία κυκλοφόρησε το AVISTAR ELITE που ήταν σχεδόν όμοιο με το προηγούμενο, αλλά ήταν σε έκδοση RTF, δηλαδή ερχόταν με κινητήρα OSMAX 46 AXII και τηλεκατεύθυνση, την TACTIC TTX 600.

Ξεφυλίζοντας τελευταία ένα ξένο αερομοντελιστικό περιοδικό είδα ότι τώρα η GREAT PLANES κυκλοφόρησε το καινούργιο AVISTAR 30cc σαν εισαγωγικό αεροπλάνο στα  GIANT SCALE PLANES.


...και το καινούργιο, τεράστιο AVISTAR 30cc


Η εταιρεία το δίνει σαν εκπαιδευτικό μοντέλλο GIANT, με ακροβατικές δυνατότητες, που συγχωρεί όμως τα λάθη στους άπειρους πιλότους. 

Το μοντέλλο έρχεται με ένα τεράστιο εκπέτασμα 2,30 μέτρα, ημισυμμετρική αεροτομή, μήκος 1,96 μέτρα, βάρος έτοιμο για πτήση 7,5 - 7,9 κιλά, για δίχρονη μηχανή βενζίνης 30 κυβικά ή ανάλογης ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ. Είναι κλασσική ξυλοκατασκευή, επικαλυμμένη με MONOKOTE. Στο μοντέλλο είναι ήδη προ-εγκατεστημένα FLAPS και για να γίνουν λειτουργικά, το μόνο που χρειάζεται είναι να διαχωριστούν από τα AILERON και να τοποθετηθούν τα αντίστοιχα SERVO. Τα παράθυρα του αεροπλάνου και το WINDSHIELD είναι διαφανή (εν αντιθέσει με τα προηγούμενα AVISTAR) και αυτό προσθέτει πολύ στην εμφάνιση του μοντέλλου.

Μια άλλη διαφορά από τα προηγούμενα AVISTAR είναι ότι αυτό το μοντέλλο είναι TAIL DRAGGER, δηλαδή έχει ροδάκι στην ουρά. Νομίζω ότι αυτό είναι πιο σωστό, γιατί ο αερομοντελιστής μετά το AVISTAR θα προχωρήσει σε ένα GIANT μοντέλλο που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι και αυτό TAIL DRAGGER. Π.χ. όλα τα πολεμικά αεροπλάνα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ήταν TAIL DRAGGERs. Ωστόσο, αν κάποιος επιμένει στον μπροστινό τροχό (TRICYCLE VERSION) η εταιρεία διαθέτει ένα προαιρετικό ΚΙΤ, όπως επίσης διαθέτει και πλωτήρες για απο-προσγειώσεις από λίμνες.



Το AVISTAR έρχεται κανονικά σαν TAILDRAGGER, αλλά διατίθεται ξεχωριστά και ΚΙΤ μετατροπής σε TRICYCLE



Πολύ ενδιαφέρον και το ΚΙΤ προσθήκης πλωτήρων για χρήση του αεροπλάνου σε λίμνες


 Η τιμή του μοντέλλου είναι στα 450 δολλάρια.




Γιώργος Καρασούλας