Βελτιώνει τα μοντέλλα της η Black Horse


27-1-2015




Black Horse Models είναι μια Βιετναμέζικη εταιρεία κατασκευής ARF αερομοντέλλων, αρκετά γνωστή στους Έλληνες αερομοντελιστές, πολύ περισσότερο που τα προϊόντα της τα εισάγουν στην Ελλάδα αρκετά καταστήματα.

Όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, άλλοι αερομοντελιστές την υποστηρίζουν θερμά, ενώ άλλοι είναι "ορκισμένοι εχθροί της"!

Ως συνήθως, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

Τα μοντέλλα της είναι ανταγωνιστικά με τα μοντέλλα της ESM, όσον αφορά τον τύπο του μοντέλλου και το εκπέτασμα.

Από τιμές, η Black Horse είναι τις περισσότερες φορές σαφώς φτηνότερη, αφού στην τιμή του μοντέλλου περιλαμβάνονται και τα ανασυρόμενα σκέλη αέρος (αν το μοντέλλο διαθέτει τέτοια), ενώ για τα μοντέλλα της ESM θα πρέπει να υπολογίζουμε μια πρόσθετη επιβάρυνση τουλάχιστον 150-200 Ευρώ.

Κατά κανόνα τα μοντέλλα της Black Horse είναι σημαντικά ελαφρότερα από τα μοντέλλα της ESM, καθώς είναι εξ ολοκλήρου ξύλινα (μπάλσα και κόντρα πλακέ), εν αντιθέσει με τα μοντέλλα της ESM όπου η άτρακτος είναι πολυεστερική.

Για παράδειγμα το FOCKE WULF που βγάζουν και οι δυο εταιρείες:

ESM FOCKEWULF, εκπέτασμα 1,80 μέτρα, βάρος 5,8 κιλά
BLACK-HORSE FOCKEWULF, εκπέτασμα 1,78 μέτρα, βάρος 4,8 κιλά


Το Focke-Wulf της Black-Horse Models. Μέτριο φινίρισμα



...και το Focke-Wulf της ESM. Πολύ καλό φινίρισμα, αλλά ένα κιλό πιο βαρύ!


Τα πράγματα όμως χειροτερεύουν πολύ επειδή τα μοντέλλα της ESM είναι κατά κανόνα πισώβαρα (λόγω ακριβώς της βαριάς πολυεστερικής ατράκτου) και χρειάζονται μεγάλο βάρος μπροστά για να ζυγίσουν. Αυτό τα κάνει ακόμα βαρύτερα!

Για παράδειγμα, το F8F- Bearcat της EMS που έτυχε να δω στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, χρειάστηκε σχεδόν 1,5 κιλά μολύβι για να ζυγίσει, όπως μου εξήγησε ο ιδιοκτήτης του αερομοντελιστής !



Το ESM F8F Bearcat. Χρειάστηκε πάνω από ένα κιλό μολύβι για να ζυγίσει


Βαρύτερο μοντέλλο για το ίδιο εκπέτασμα σημαίνει χειρότερα πτητικά χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη δυσκολία στην πτήση (και προσγείωση).

Εκεί που τα μοντέλλα της ESM σαφώς υπερτερούν, είναι ασφαλώς στο φινίρισμα. Επικαλυμμένα εξ ολοκλήρου με ύφασμα και βαμμένα στο χέρι με αερογράφο και ματ μπογιά, έχουν εξαιρετική -και αληθοφανή- εμφάνιση.

Αντιθέτως τα μοντέλλα της Black Horse ήταν μέχρι τώρα επικαλυμμένα με αυτοκόλλητο φύλλο PVC, με προ-τυπωμένα τα σχέδια του μοντέλλου. Το γυαλιστερό φινίρισμα κάθε άλλο παρά συνέβαλε στην αληθοφάνεια του μοντέλλου.

Το χειρότερο ήταν ότι το φύλλο PVC δεν ήταν θερμοκολλητικόούτε θερμοσυρρικνούμενο (ή ήταν ελάχιστα θερμοσυρρικνούμενο, όπως έλεγε η εταιρεία). Αν για οποιοδήποτε λόγο ζάρωνε, ήταν πολύ δύσκολο έως αδύνατο να επανέλθει!  Ακόμα χειρότερα όμως, αν το αεροπλάνο πάθαινε κάποια ζημιά και έπρεπε να διορθωθεί: Το υλικό δεν ήταν συμβατό ούτε με MONOKOTE ούτε με SOLARTEX, που δεν μπορούσαν να κολλήσουν επάνω του!

"A nightmare to repair" (εφιάλτης- η επιδιόρθωση) διάβαζα στα ξένα FORUM για την επικάλυψη της Black Horse!

Αυτό λοιπόν φαίνεται πως άρχισε να το διορθώνει η εταιρεία στις καινούργιες εκδόσεις των ήδη υπαρχόντων μοντέλλων της.

Για παράδειγμα, για το καινούργιο Focke Wulf που θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον προσεχή Φεβρουάριο, διαβάζω την περιγραφή σε Γερμανικό SITE

"Flächenfinish: Oracover bespannt
Rumpffinish: Oracover bespannt"

Δηλαδή, "φινίρισμα πτερύγων: επικάλυψη με Oracover" - "φινίρισμα ατράκτου: επικάλυψη με Oracover".

Αυτό το παρατηρούμε σε ορισμένα καινούργια μοντέλλα και σε καινούργιες εκδόσεις παλαιότερων μοντέλλων της Black Horse. Αντίθετα, σε άλλα παλιότερα διαβάζουμε στην περιγραφή:

"Rumpffinish: mit bedruckter PVC Folie bespannt
Flächenfinish: mit bedruckter PVC Folie bespannt"

που σημαίνει, άτρακτος και φτερά επικαλυμμένα με προτυπωμένο φύλλο PVC.

Το ORACOVER είναι ένα πολύ καλό υλικό, εφάμιλλο του MONOKOTE (το γνωρίζω από πρώτο χέρι, μιας και το έχω χρησιμοποιήσει επανειλημμένα), αλλά δεν δίνει σε καμιά περίπτωση το φινίρισμα της ESM, αφού είναι γυαλιστερό και δεν είναι βαφή. Η ORACOVER βγάζει και μερικά χρώματα σε σατινέ αποχρώσεις, αλλά δεν νομίζω ότι είναι αυτή η περίπτωση των μοντέλλων της Black Horse.

Πάντως είναι μια σημαντική βελτίωση, γιατί τουλάχιστον το μοντέλλο θα μπορεί να επιδιορθώνεται σε περίπτωση ζημιάς. Το ORACOVER και θερμοκολλητικό είναι και θερμοσυρρικνούμενο και -με συγκεκριμένη διαδικασία- μπορεί και να βαφεί.





Γιώργος Καρασούλας