Το τέλος της μεθανόλης-συνέχεια: Η καινούργια μηχανή GGT-10 της OS MAX


29-9-2015


Σχεδόν 2 χρόνια πριν, τον Οκτώβρη του 2014 είχα γράψει το άρθρο



όπου επεσήμανα την τάση των εταιρειών να κινούνται προς όλο και χαμηλότερους κυβισμούς στις μηχανές βενζίνης.

Είχε βέβαια προηγηθεί μια σειρά άρθρων μου στο ίδιο θέμα σε Ελληνικά FORUM αερομοντελισμού, όταν ακόμη -βλακωδώς- έγραφα σε αυτά, τα οποία άρθρα είχαν ως συνήθως αντιμετωπίσει την μισαλλοδοξία και τον χλευασμό των διάφορων νεόκοπων "γκουρού" του χώρου, οι οποίοι δεν εννοούν να προέλθει μια καινούργια είδηση/πληροφορία από άλλους, πλην των ιδίων, που ασφαλώς κατέχουν "την απόλυτη αερομοντελιστική αλήθεια" σε ΟΛΑ τα θέματα.

Εν πάσει περιπτώσει, σε εκείνο το άρθρο αναφερόμουν στις καινούργιες -τότε- δίχρονες μηχανές βενζίνης της OSMAX, την GT-15 και GGT-15, που προορίζονταν να καλύψουν τα .60-άρια κυρίως αεροπλάνα, αλλά και στην Evolution 10 cc και τέλος στην Κινέζικη NGH-GT9 που ήταν μόλις 9 cc !

Πριν από λίγο καιρό η OSMAX παρουσίασε τη νέα της μηχανή βενζίνης, την GGT-10, με κυβισμό μόλις 10 cc  (.60-άρα) , που προορίζεται να καλύψει τα .46-άρια αεροπλάνα!




Η πιο μικρή μηχανή βενζίνης της OS MAX, η GGT-10 με κυβισμό μόλις 10 cc. Προορίζεται για .46-άρια αεροπλάνα και έχει Glow Plug (μπουζί πυράκτωσης), χωρίς ηλεκτρονική ανάφλεξη.

Όπως αναφέρει η OS MAX, η χρήση Glow Plug (τύπος G5) καθιστά ευκολότερη την εκκίνηση της μηχανής, ενώ γλιτώνουμε και το βάρος της ηλεκτρονικής ανάφλεξης (και της μπατταρίας της) που σε αυτή την κατηγορία των μικρών μοντέλλων είναι αρκετά σημαντικό.



Το μπουζί πυράκτωσης G5 που χρησιμοποιεί η OS MAX στις δίχρονες μηχανές βενζίνης GGT-10 και GGT-15

Η GGT-10 χρησιμοποιεί την γνωστή διαφραγματική αντλία βενζίνης, την PD-08, που -όπως ισχυρίζεται η εταιρεία- εξασφαλίζει σταθερή ροή καυσίμου, άσχετα από την θέση του ντεπόζιτου, την κατεύθυνση του αεροπλάνου ή το ύψος στο οποίο πετά.



Η αντλία βενζίνης PD-08. Σημειώστε ότι αν χαλάσει η αντλία αυτή δεν επισκευάζεται, ούτε ανοίγει, πρέπει να την αγοράσει κανείς ολόκληρη σαν ανταλλακτικό και η τιμή της είναι αρκετά τσουχτερή, περίπου 75 Ευρώ.

Όπως πιθανόν να προσέξατε ήδη, στο σωληνάκι τροφοδοσίας καυσίμου υπάρχει ενσωματωμένο φίλτρο.

Το βάρος της μηχανής με την εξάτμιση είναι 561 γραμμάρια και η γκάμα στροφών της από 2.000- 11.000 στροφές. Αποδίδει 1.58 HP στις 10.000 στροφές. Οι έλικες που "φοράει" είναι από 12x7 έως 13x8. 

Η GGT-10 καταναλώνει μείγμα αμόλυβδης βενζίνης με λάδι σε αναλογία 50:1 (2%).



Γιώργος Καρασούλας