Το καινούργιο MIG-29 της BLACKHORSE


9-5-2015





Οι φίλοι και οι γνωστοί μου γνωρίζουν την αντιπάθεια μου για τα φελιζολένια μοντέλλα (παρότι έχω και εγώ δυο, τα οποία τα πετάω σπανίως).

Η κάπως "σπειρωτή" επιφάνεια τους, το πρόχειρο βάψιμο τους που πολύ γρήγορα αρχίζει να φθείρεται και να φεύγει φανερώνοντας από κάτω το άσπρο φελιζόλ, το ευτελές υλικό που μετά από λίγο γεμίζει βαθουλώματα και εκδορές, όλα αυτά κάνουν το μοντέλλο μετά από μερικές εβδομάδες χρήσης να έχει μια πραγματικά ελεεινή εμφάνιση!

Ωστόσο γι αυτούς που τους άρεσαν και ήθελαν να ασχοληθούν με τα JET δεν υπήρχε μέχρι πριν από 1-2 χρόνια άλλη εναλλακτική λύση. Τα JET με πραγματική τουρμπίνα ήταν απλησίαστα από άποψη τιμής και προορίζονταν μόνο για ελάχιστους εύπορους αερομοντελιστές εδώ, στην Ελλάδα. Ελάχιστες εξαιρέσεις υπήρχαν, όπως το Habu EDF, με μικρό όμως εκπέτασμα (και αρκετά ακριβό μοντέλλο) που απλώς επιβεβαίωναν τον κανόνα.

Υπήρχε λοιπόν ένα κενό μεταξύ των πρόχειρων, ευτελών φελιζολένιων JET και των πανάκριβων κατασκευών με πραγματική τουρμπίνα.

Το κενό αυτό -και την δυνητική πελατεία που δημιουργεί- το κατάλαβαν (επιτέλους) οι εταιρείες κατασκευής αερομοντέλλων και άρχισαν να παρουσιάζουν σοβαρές, ξύλινες -και αρκετά μεγάλες κατασκευές- JET EDF.

Αν ανατρέξετε στις ανταποκρίσεις από την Διεθνή Έκθεση της Νυρεμβέργης (στα "Νέα και Ειδήσεις") θα διαπιστώσετε αυτή την καινούργια τάση στον Αερομοντελισμό, με τα αξιόλογα μοντέλλα που παρουσιάστηκαν από τις εταιρείες.

Σε αυτά τα πλαίσια, πριν από μερικούς μήνες, τον Σεπτέμβριο του 2014, η Blackhorse παρουσίασε την δική της πρόταση, το MIG-29.

H Black Horse Models, μια Βιετναμέζικη εταιρεία, έχει εδώ στην Ελλάδα φανατικούς υποστηρικτές, αλλά και "άσπονδους" εχθρούς. Αυτοί οι δεύτεροι εστιάζουν την κριτική τους στο όχι καλό φινίρισμα των αεροπλάνων της, σε σχέση με άλλες εταιρείες.

Και δεν έχουν και άδικο.

 Η επικάλυψη από πολυβινύλιο που χρησιμοποιεί η Black Horse στα περισσότερα μοντέλλα της, με προτυπωμένα σχέδια και insignia, δεν πείθει καθόλου με την γυαλιστερή υφή της, ενώ και το πολυβινύλιο σαν υλικό είναι ελάχιστα θερμοσυρρικνούμενο και πολύ δύσκολο στην επισκευή, καθώς δεν είναι συμβατό με άλλα υλικά επικαλύψεως -MONOKOTE, ORACOVER, SOLARTEX- ενώ είναι και πολύ δύσκολο στο βάψιμο (η μπογιά  και το βερνίκι "πιάνουν"  δύσκολα επάνω του).

Από την άλλη πλευρά οι υποστηρικτές της Black Horse διατείνονται ότι τα αεροπλάνα της, καθώς είναι εξ ολοκλήρου ξύλινα, είναι κατά πολύ ελαφρύτερα από τα μοντέλλα άλλων εταιρειών, που μπορεί μεν να έχουν έξοχο φινίρισμα, αλλά είναι κατασκευασμένα από fiberglass και είναι κυριολεκτικά "μολύβια" στον αέρα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα πτητικά χαρακτηριστικά τους.

Ο καθένας λοιπόν σταθμίζει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και επιλέγει αντίστοιχα το μοντέλλο και την εταιρεία που του ταιριάζει.

Το νέο MIG-29 της BLACK Horse που πρωτο-παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 και άρχισε να διατίθεται στην αγορά φέτος την Άνοιξη (2015), εντάσσεται στην συνηθισμένη κατασκευαστική λογική της εταιρείας:

Εξ ολοκλήρου ξυλοκατασκευή, επικαλυμμένη με φύλλο βινυλίου με προτυπωμένα τα σχέδια, έχει εκπέτασμα 1,43 μέτρα, μήκος 2,03 μέτρα και βάρος έτοιμο για πτήση περίπου 8 κιλά, πρόκειται λοιπόν για ένα μεγάλο μοντέλλο.

Το αεροπλάνο παίρνει δυο 90-άρες φάνες με ελάχιστο THRUST 3,7 κιλά η κάθε μια, που οδηγούνται αντίστοιχα από δυο ESC των 100 Α το καθένα. Οι φάνες και τα ESC δεν περιέχονται στην συσκευασία.





Κάθε φάνα τροφοδοτείται από δυο PACK εν σειρά, τετράσελων μπατταριών Li-Po, που δίνουν συνολικά περίπου 30 Volts. Το αεροπλάνο χρειάζεται λοιπόν τέσσερα (4) PACKS μπαταριών Li-Po, 4 S.


Τα PACK των μπατταριών με τους ρυθμιστές στροφών


Στο ΚΙΤ υπάρχουν OLEO LEGS -με ελατήρια- αλλά αν θέλετε να βάλετε ανασυρόμενα σκέλη (πράγμα που πιστεύω ότι είναι απαραίτητο για ένα τέτοιο μοντέλλο), θα τα αγοράσετε ξεχωριστά. Η εταιρεία προτείνει ηλεκτρικά ανασυρόμενα σκέλη.





Για το μοντέλλο χρειάζονται 11 SERVO (!) εννέα από τα οποία πρέπει να είναι high torque και 9-κάναλη τηλεκατεύθυνση.

Η τιμή του μοντέλλου είναι περίπου στα 800 Ευρώ. Αν συνυπολογίσετε και τα παρελκόμενα, πιστεύω ότι θα φτάσει περισσότερο από 1600-1800 Ευρώ, είναι λοιπόν αρκετά υψηλή. Πρόκειται όμως για μια σοβαρή πρόταση, στον τομέα των μοντέλλων JET.

Αν συγκρίνετε την τιμή με τις 10.000, 20.000 ή 30.000 Ευρώ ενός JET με πραγματική τουρμπίνα, τότε είναι αρκετά συζητήσιμη.





Γιώργος Καρασούλας