Νέα προϊόντα

Νέα Προϊόντα και Τεχνολογίες στον Χώρο του Αερομοντελισμού 

 

7-3-2016

Η "επέλαση" των Κινέζων στις τετράχρονες μηχανές βενζίνης


Πριν από μερικά χρόνια έκανε αίσθηση η εμφάνιση της πρώτης Κινέζικης τετράχρονης μηχανής βενζίνης 38cc, της NGH-GF38. Μέχρι τότε, τετράχρονες βενζινομηχανές έβγαζε μόνο η SAITO -σε αρκετά αλμυρές τιμές- και κάποιες πιο "εξωτικές" εταιρείες.

H NGH-GF 38 τάραξε πραγματικά τα νερά, αφού αιφνιδίασε ακόμη και την OSMAX, η οποία μέχρι τότε είχε βγάλει μόνο δίχρονες μηχανές βενζίνης, σχετικά μεγάλου κυβισμού.


Η NGH-GF38, η πρώτη Κινέζικη τετράχρονη βενζινομηχανή. Όταν πρωτο-εμφανίστηκε πριν 3 χρόνια, τάραξε τα νερά στην αερομοντελιστική αγορά και αιφνιδίασε τις μεγάλες εταιρείες
 

 Είχα τότε αρχίσει μια αλληλογραφία με τον κ. Michael Chow, τον διευθυντή/ιδιοκτήτη της NGH, ο οποίος είχε απαντήσει ευγενέστατα (και άμεσα) σε όλες τις ερωτήσεις μου, αλλά με είχε ρωτήσει και αυτός παράλληλα, ποιος -κατά τη γνώμη μου- κυβισμός μηχανής θα ήταν ευπρόσδεκτος από τους αερομοντελιστές. Του είχα εξηγήσει τότε, ότι οι περισσότεροι αερομοντελιστές πετούν 90-άρια και 120-άρια μοντέλλα, επομένως μια μηχανή που θα ήταν κατάλληλη γι αυτές τις κατηγορίες των μοντέλλων θα γινόταν ευρέως αποδεκτή.

Η NGH-GF38 με την χαμηλή τιμή της έκανε πάρα πολλές πωλήσεις, παρά τα κάποια ελαττώματα της που επισημάνθηκαν στα ξένα FORUM αερομοντελισμού, απ όσους την χρησιμοποίησαν.

Ένα από αυτά ήταν ο δυνατός θόρυβος της μηχανής, ελλείψει κατάλληλης εξάτμισης (muffler). Όταν ρωτήθηκε σχετικά ο κ. Chow απήντησε ότι η μηχανή δεν διέθετε εξάτμιση λόγω των μεγάλων κραδασμών, που είχαν σαν αποτέλεσμα να κόβεται ο λαιμός της εξαγωγής κατά τις δοκιμές.


Το muffler της NGH-GF38: ένας απλός σωλήνας που δεν περιορίζει καθόλου τον θόρυβο της μηχανής

Τι να κάνουμε ; Ότι πληρώνεις, αυτό παίρνεις!

Η απαίτηση όμως των αερομοντελιστών για μηχανές με έναν ρεαλιστικό ήχο που θα χρησιμοποιούσαν στα ωραία SCALE αεροπλάνα τους, ήταν αυτή που ουσιαστικά δημιούργησε και την ανάγκη για τετράχρονους βενζινοκινητήρες.

Και πραγματικά, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να ακούς από ένα καλοφτιαγμένο SCALE αεροπλάνο που πετάει, τον ήχο ενός αφηνιασμένου αλυσσοπρίονου!

Μετά τον αρχικό αιφνιδιασμό, η OSMAX προχώρησε και αυτή (επιτέλους!) στην κατασκευή αρχικά της GF-40 και πιο πρόσφατα, της GF-30, δυο έξοχων 4-χρονων βενζινοκινητήρων, σε σχετικά προσιτές τιμές.

Παράλληλα, ήρθε πολύ πρόσφατα (πριν από μερικούς μήνες) και η "απάντηση" της NGH: η NGH-GF30.

 Βελτιωμένη έκδοση της GF-40, η καινούργια μηχανή της NGH διαθέτει muffler και ο ήχος της είναι πολύ χαμηλότερος και πιο ρεαλιστικός (τουλάχιστον όπως τον άκουσα στο YouTube), αν και δεν συγκρίνεται με τον φανταστικό ήχο των OSMAX ή των SAITO.


Ο καινούργιος τετράχρονος βενζινοκινητήρας της NGH, ο GF-30. Πολύ βελτιωμένος σε σχέση με τον προηγούμενο GF-38.



Το muffler και ο σωλήνας εξαγωγής της GF-30: πιο χαμηλός και πιο ρεαλιστικός ήχος


Η μηχανή διαθέτει καρμπυρατέρ WALBRO με διαφραγματική αντλία, το πιστόνι έχει διπλά ελατήρια για καλύτερη συμπίεση και η ηλεκτρονική ανάφλεξη είναι τύπου AUTOMATIC ADVANCING ANGLE. Η γκάμα των στροφών είναι 1600-8500 rpm και η ιπποδύναμη της μηχανής 2,7 HP. Προορίζεται να αντικαταστήσει 1.20 και 1.50-άρες τετράχρονες μηχανές μεθανόλης (δηλ. 20 και 25 cc). Το βάρος της μηχανής είναι 1250 γραμμάρια με την ανάφλεξη.

Η τιμή της GF-30 είναι υψηλότερη από αυτήν της GF-38: 308 Ευρώ έναντι 267 Ευρώ της GF-38.

Για σύγκριση, οι αντίστοιχες τιμές της OSMAX GF-40 και GF-30 είναι 620 και 580 Ευρώ. 

Όπως βλέπετε οι τιμές είναι οι μισές από αυτές των OSMAX και άκρως δελεαστικές!


Και άλλη όμως Κινέζικη εταιρεία ακολούθησε και έβγαλε στην αγορά την OHC-A38, επίσης τετράχρονη βενζινοκίνητη μηχανή με κυβισμό 38 cc.


Ο Κινέζικος τετράχρονος βενζινοκινητήρας OHC-A38 με κυβισμό 38cc

 Η καινοτομία αυτής της μηχανής είναι ότι έχει εκκεντροφόρο επικεφαλής, που οδηγείται με ιμάντα από τον στροφαλοφόρο άξονα (δηλαδή δεν υπάρχουν ωστήρια)!

Μάλλον όμως πολύ κακό για το τίποτα, μιας και η ισχύς της μηχανής -όπως την δίνει η εταιρεία- είναι μόνο 2 HP περίπου. Επιπλέον, όπως πιθανόν να προσέξατε, το καρμπυρατέρ στηρίζεται εξ ολοκλήρου στον σωλήνα εισαγωγής (δηλαδή δεν υπάρχει άλλη στήριξη στη μηχανή) και αυτό δημιουργεί κάποια ερωτηματικά ως προς την αντοχή του συστήματος στους κραδασμούς.

Το βάρος της μηχανής είναι 1380 γραμμάρια με την ανάφλεξη και η τιμή της περίπου 310 Ευρώ.


Αυτό που σκεφτόμουν είναι,  ότι οι πιο "παραδοσιακές" Κινέζικες εταιρείες τετράχρονων μηχανών μεθανόλης (κλώνων των OSMAX), η ASP, MAGNUM, SUPER CUSTOM, μάλλον "πιάστηκαν στον ύπνο" και έχουν καθυστερήσει ανεξήγητα στην παρουσίαση δικών τους τετράχρονων βενζινοκινητήρων.

Ίσως και να μελετούν ακόμη τους OSMAX...!
  
Το σίγουρο είναι ότι δεν θα αργήσουν πλέον και οι άλλες Κινέζικες εταιρείες να παρουσιάσουν τα δικά τους μοντέλλα τετράχρονων μηχανών.

Πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια θα εξαφανιστούν -σχεδόν- από τα μοντελοδρόμια οι δίχρονοι κινητήρες βενζίνης, όπως -σχεδόν- εξαφανίστηκαν οι δίχρονοι κινητήρες μεθανόλης. 

Μόνο που οι κινητήρες μεθανόλης -δίχρονοι ή τετράχρονοι- μάλλον θα εξαφανιστούν ολοκληρωτικά...



Γιώργος Καρασούλας  

___________________________________________________________________________________ 

25-1-2016

SAITO FG-19R3

Το νέο κομψοτέχνημα της SAITO (και το τέλος της μεθανόλης) !

 

 




Σε μια σειρά άρθρων τα τελευταία χρόνια υποστήριξα ότι η εποχή της μεθανόλης για τις αερομοντελιστικές μηχανές πλησιάζει στο τέλος της.

Πράγματι, όχι μόνο όλες οι εταιρείες κυκλοφόρησαν μηχανές βενζίνης, αλλά τα τελευταία 1-2 χρόνια όλο και μικραίνουν οι διαθέσιμοι κυβισμοί, με σκοπό να καλύψουν τα αεροπλάνα όλων των κατηγοριών εκπετάσματος.

Τώρα τελευταία οι εταιρείες άρχισαν να βγάζουν και 4-χρονες μηχανές βενζίνης, των οποίων οι κυβισμοί επίσης, όλο και μικραίνουν.

Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής η SAITO κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες την FG-19R3, μια τετράχρονη, τρικύλινδρη, αστεροειδή μηχανή βενζίνης, που έχει κυβισμό μόνο 19 cc  (περίπου 120-άρα) !

Ένα πραγματικό έργο τέχνης!


Η νέα SAITO FG-19R3, 4-χρονη μηχανή βενζίνης, με κυβισμό μόλις 19 cc!



 Η μηχανή έχει υπερτετράγωνο κυλινδρισμό 19,13 cc, συνολικό βάρος με εξάτμιση και ηλεκτρονική ανάφλεξη 1200 γραμμάρια και η γκάμα των στροφών της είναι από 1800-10.000 rpm.  

Για σύγκριση, η αντίστοιχη 120-άρα OSMAX μεθανόλης, ζυγίζει με την εξάτμιση περίπου 1 κιλό, και η γκάμα στροφών της είναι 2000-12000. 

Οι συνιστώμενες έλικες είναι από 13x9" έως 15x6". Η ηλεκτρονική ανάφλεξη δουλεύει από 6-9 Volts και η συνιστώμενη μπατταρία είναι Li-Po δυο στοιχείων, με χωρητικότητα τουλάχιστον 1000 mAh.






 Η μηχανή παραδίδεται με μπουζί, βάση και εύκαμπτους σωλήνες εξαγωγής. 

 Η SAITO δεν αναφέρει ιπποδύναμη ή THRUST για τη μηχανή, μάλλον όμως προορίζεται για 90-άρια μοντέλλα.

 Τώρα, σαν ργο τέχνης" που είναι, η τιμή της είναι ανάλογα τσουχτερή, περίπου 830 δολλάρια στην Αμερική, ή 840 Ευρώ στην Ευρώπη.
 





 Γιώργος Καρασούλας

_________________________________________________________________________________

6-1-2016

Προσομοιωτή για Drones κυκλοφόρησε η Real Flight


Η "Real Flight", κλάδος της GREAT PLANES που ασχολείται αποκλειστικά με προσομοιωτές αερομοντέλλων, κυκλοφόρησε τώρα και προσομοιωτή για multicopters, τον "Real Flight Drone Simulator".

Αρχικά απόρησα τι χρησιμότητα μπορεί να έχει ένας τέτοιος προσομοιωτής την στιγμή που τα multicopters πετούν σχεδόν μόνα τους χωρίς να απαιτούν κάποιες ικανότητες χειρισμού, αλλά το κύριο επιχείρημα της GREAT PLANES, είναι η προστασία της επένδυσης που πιθανόν να έχει γίνει για ένα drone.
 
Και ίσως πράγματι να έχει δίκιο. Αν κάποιος έχει ξοδέψει 1.500 ή 3.000 Ευρώ για ένα καλό drone, σίγουρα θα θέλει να διασφαλίσει την επένδυση του, οπότε αξίζει να ξοδέψει άλλα 130 δολλάρια που κοστίζει ο προσομοιωτής της REAL FLIGHT.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, το πρόγραμμα αναπαριστά με μεγάλη φυσικότητα τα τοπία στα οποία πετά το εικονικό drone. Σε αυτό την εμπιστευόμαστε απολύτως,  όσοι έχουμε κάποια εμπειρία από τα προηγούμενα προγράμματα της Real Flight για αεροπλάνα.


Πολύ ρεαλιστική η αναπαράσταση των φυσικών τοπίων στον προσομοιωτή της REAL FLIGHT


Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι με τον προσομοιωτή βελτιώνεται η δεξιοτεχνία του πιλότου, κάνοντας τις διάφορες "ασκήσεις" του προγράμματος, έτσι ώστε να μπορεί να λάβει μέρος και στους σχετικούς αγώνες που γίνονται στο εξωτερικό.




Υπάρχουν διάφορες ασκήσεις για να βελτιώσει ο πιλότος του drone την δεξιοτεχνία του


Το πρόγραμμα δίνει επίσης την δυνατότητα της εικονικής λήψης φωτογραφιών, ώστε να εξασκηθεί ο πιλότος και σε αυτού του είδους τις εφαρμογές, ενώ έχει και την δυνατότητα του FPV (First Person View).



Το πρόγραμμα δίνει την δυνατότητα στον πιλότο να βελτιώσει την δεξιοτεχνία του στη λήψη φωτογραφιών

 Για μια εκτενέστερη παρουσίαση των δυνατοτήτων του προγράμματος (στα Αγγλικά) επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της εταιρείας

Real Flight Drone Simulator


 Η τιμή του στο εξωτερικό ανέρχεται στα 130 δολλάρια.



Γιώργος Καρασούλας
________________________________________________________________________________

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ