Τα Τσέχικα "τέρατα"!


9-1-2015

Εάν είσαστε κολλημένοι στις OSMAX, τις SAITO και τις ASP, κανένα πρόβλημα! Πρόκειται για καλές μηχανές και σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές, ειδικά αυτές οι τελευταίες.

Τώρα, μερικοί πιο προχωρημένοι -ελάχιστοι "μερακλήδες"- χρησιμοποίησαν και πολυκύλινδρες μηχανές, είτε μεθανόλης είτε βενζίνης, στα μεγάλα SCALE μοντέλλα τους.

Ας δούμε όμως και τι άλλο κυκλοφορεί, έστω κι αν, για οικονομικούς λόγους, είναι αδύνατον για τους περισσότερους από εμάς να τα αποκτήσουμε.

Ας πάμε για λίγο στις Τσέχικες μηχανές. Η Τσεχία, μέχρι πριν λίγα χρόνια ενωμένη με την Σλοβακία ως Τσεχοσλοβακία, είναι μια από τις χώρες του πρώην Σοβιετικού μπλοκ, που μετά την "βελούδινη επανάσταση" του 1989 γνώρισε μεγάλη οικονομική ανάπτυξη. Αλλά και πιο πριν ακόμα, η βιομηχανία (και ειδικά η βαριά βιομηχανία) της Τσεχοσλοβακίας ήταν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη.

Η Τσεχία είναι ο κατασκευαστής των μηχανών ROTO που οι περισσότεροι αερομοντελιστές στην Ελλάδα τις γνωρίζουν, έστω κι αν ελάχιστοι τις έχουν χρησιμοποιήσει, λόγω του υψηλού τους κόστους.

Η γκάμα των τετράχρονων μηχανών βενζίνης της ROTO καλύπτει όλους τους κυβισμούς, από 35 cc μονοκύλινδρη, μέχρι 170 cc τετρακύλινδρη!



Η μονοκύλινδρη, τετράχρονη μηχανή της ROTO, 35cc. Η εταιρεία την δίνει για μοντέλλα βάρους έως 12 κιλά. Κάπως υπερβολικό. Η τιμή της αρκετά υψηλή, στα 700 Ευρώ.




Η ναυαρχίδα της ROTO, η ROTO 170 FS. Τετράχρονος, τετρακύλινδρος (!) βενζινοκινητήρας, 170 cc. 


Η 170 FS έχει βάρος 4,5 κιλά, στατική ώση 20 κιλά, γκάμα στροφών 600-5.500 rpm (φανταστείτε τον ήχο του ρελαντί στις 600 rpm !) και γυρίζει δίφυλλη έλικα έως 30x12 ή τρίφυλλη έως 28x12. Ενδείκνυται για μοντέλλα βάρους έως 30 κιλά.  Η εταιρεία δεν δίνει στοιχεία ιπποδύναμης.

Το κόστος της ...2,500 Ευρώ (δυστυχώς).

Αν τώρα εντυπωσιαστήκατε από αυτά τα ...κτήνη, περιμένετε να ακούσετε και τα καλύτερα!

Η Valach Motors είναι και αυτή μια Τσέχικη εταιρεία, που δεν είναι όμως πολύ γνωστή στους Έλληνες αερομοντελιστές. Ειδικεύεται στις πολυκύλινδρες αερομοντελιστικές μηχανές βενζίνης, μεγάλου κυβισμού. 


Η μικρότερη μηχανή της αρχίζει από τα 60cc, τετράχρονη μονοκύλινδρη μηχανή βενζίνης και φτάνει μέχρι τα ...1250 cc ! 

Καλά διαβάσατε, δεν είναι τυπογραφικό λάθος, χίλια διακόσια πενήντα κυβικά !



Από τις ...μικρότερες μηχανές της Valach, η VM-120B2-4T. Δικύλινδρος, τετράχρονος βενζινοκινητήρας 120 cc. Βάρος 3,64 κιλά, στροφές από 900 έως 5.500 rpm, γυρίζει έλικα μέχρι 32x12.  Τιμή: 1700 Ευρώ




Και η ναυαρχίδα της Valach, η VM-R9 1250. 9-κύλινδρη, τετράχρονη μηχανή βενζίνης, με κυβισμό 1250 cc! Ιπποδύναμη: 60 ίπποι! Τιμή: δεν δίνεται, επικοινωνήστε με την εταιρεία!


Καθόλου ...ευκαταφρόνητες όμως δεν είναι και οι ενδιάμεσου κυβισμού (αν θα μπορούσαμε να το πούμε έτσι !) μηχανές της Valach.

 Π.χ. όσοι δεν έχουν και τόσο μεγάλο μοντέλλο ώστε να προτιμήσουν την VM-R9 1250, μπορούν να προμηθευτούν την VM 800R7-4T, που είναι μόνο ...800 cc !




Η Valach VM 800R7-4T, 7-κύλινδρη τετράχρονη μηχανή βενζίνης, με κυβισμό 800 cc. Βάρος 28,2 κιλά, στροφές από 500 έως 3800 rpm, γυρίζει δίφυλλη έλικα από 48x22 έως 59x20. Κόστος: 8.300 Ευρώ



Επισκεφθείτε τα SITE της ROTO και της Valach για να ..."ζαχαρώσετε" από κοντά αυτά τα κομψοτεχνήματα:



VALACH    και   VOGELSANG AEROSCALE







Γιώργος Καρασούλας