Νέα και Ειδήσεις

Αερομοντελιστικά Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο






5-7-2016

5ο KAVALA AIRSEA SHOW 2016

25-26 Ιουνίου 2016

 

Ο κ. Δ. Κατσούλης από τον Όμιλο Αερομοντελιστών Καβάλας είχε την καλοσύνη να μας στείλει ανταπόκριση και φωτογραφίες από την εκδήλωση που έλαβε χώρα στην ομώνυμη πόλη, το Σαββατοκύριακο 25-26 Ιουνίου 2016.

Δυστυχώς λόγω απουσίας μου δεν μπόρεσα να δημοσιεύσω το υλικό πριν από σήμερα, Τρίτη 5-7-2016, οπότε και επέστρεψα.

Ζητώ συγγνώμη από τους αναγνώστες φίλους αερομοντελιστές, όσο και από τον κ. Δ. Κατσούλη.



Το KAVALA AIRSEA SHOW 2016 είναι πλέον παρελθόν, μας άφησε όμως πολλές όμορφες εικόνες και πολύ θερμά συναισθήματα από την συμμετοχή του κόσμου. 
Εκατοντάδες επισκέφθηκαν την στατική έκθεση του Ομίλου μένοντας έκπληκτοι από την ποικιλία των εκθεμάτων και "βομβάρδισαν" όσα από τα μέλη του Ομίλου ήσαν παρόντα με ερωτήσεις, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον- κυρίως η νέα γενιά- για τον αερομοντελισμό (πως ξεκινάει, κόστος, χώρους πτήσεως κλπ).
Οι πιλότοι των F-16 και του Τ-6 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, μας τίμησαν ιδιαίτερα επισκεπτόμενοι το περίπτερό μας, καθώς και ο Καβαλιώτης Δημήτρης Χατζής (ο μικρότερος σε ηλικία κατασκευαστής παγκοσμίως ρομποτικού ανθρωποειδούς).



Αριστερά ο Δημήτρης Χατζής και δεξιά ο Σμήναρχος κ. Κεφαλάς Αλέξανδρος της 120 ΠΕΑ, έδρα του Τ-6 "DAEDALUS"




Συλλογή κινητήρων









Ο παλαιότερος και μικρότερος κινητήρας, ένας COX PEE WEE 0,33cc του 1969






 






  








Με τον Σμηναγό κ.Παπαδάκη, χειριστή F-16











Μια φωτογραφία από την επίσκεψη στο περίπτερο του Ομίλου, του David Bremner και της συζύγου του


Για τον εν λόγω χειριστή και τη συγκινητική παρουσία του στην Θάσο και την Καβάλα, αποστέλλω τις παρακάτω δνσεις: 

https://bristolscout.wordpress.com

http://ww1historymakers.co.uk/2015/09/david-bremner-gallery/

http://www.protothema.gr/greece/article/589160/thasos-vretanos-tha-petaxei-me-adigrafo-mahitikou-tou-1916-se-ekdiloseis-gia-ton-a-pagosmio/

http://www.kavalanews.gr/3874-stoys-aitheres-thasoy-petaxei-diplano-zontanepsei-aerodromio-prinoy.html

http://www.zougla.gr/greece/article/i-8asos-giortazi-ta-100-xronia-apo-ti-litourgia-tou-aerodromiou-kazavitiou

 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2806201/Brothers-remains-plane-flown-grandfather-World-War-spend-12-years-restoring-working-order.html




Δ. Κατσούλης
 ___________________________________________________________________________________

6-6-2016

SCALE FLY IN - HOBBYBOX 2016


Με μεγάλη επιτυχία και αθρόα προσέλευση συμμετεχόντων αερομοντελιστών και απλών θεατών έγινε και φέτος η καθιερωμένη πλέον ετήσια εκδήλωση του HobbyBox (κ. Κ. Μπούρμπουλα) στο Ακραίφνιο, το Σαββατοκύριακο 4-5 Ιουνίου 2016.


Πολύς κόσμος στο HOBBYBOX την Κυριακή 5-6-2016. Η εκδήλωση διήρκεσε όλο το Σαββατοκύριακο και κάποιοι διανυκτέρευσαν στο μοντελοδρόμιο όπως φαίνεται και από την σκηνή





Βοήθησε και ο καιρός, επικρατούσε σχεδόν άπνοια, ενώ και η θερμοκρασία μέχρι τουλάχιστον το μεσημέρι 1:30 μμ ήταν καλή, είχε σχεδόν δροσιά.

Πάμπολλα τα μοντέλλα που έλαβαν μέρος στην εκδήλωση -μέτρησα πάνω από 30- όλα πολύ όμορφα και μερικά πραγματικά εκπληκτικά!



Τα μοντέλλα παρατεταγμένα στον διάδρομο για τις αναμνηστικές φωτογραφίες. Ήταν τόσα πολλά που δεν χωρούσαν στον φακό της φωτ. μηχανής και χρειάστηκαν 2 φωτογραφίες για να τα περιλάβω όλα






 Όπως ανέφερα, όλα τα μοντέλλα ήταν πολύ αξιόλογα. Θα παραθέσω παρακάτω μερικά που μου έκαναν την πιο μεγάλη εντύπωση, όντας όμως σίγουρος πως αδικώ πολλά άλλα:



Δυο πολύ όμορφα, μεγάλα SPITFIRE. Το εντυπωσιακό είναι ότι κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, πέταξε ταυτόχρονα το SPITFIRE του κ. Ν.Σεκούρη με το εξίσου μεγάλο ZERO του κ. Ν. Τσιριμπλή, με το SPITFIRE να "καταδιώκει" το ZERO και να κάνουν κατ αυτόν τον τρόπο διελεύσεις από τον διάδρομο! Πραγματικά εντυπωσιακό!



Το THUNDERBOLT του κ. Αργ. Γιαννετάκη, με το εκπληκτικό μεταλλικό φινίρισμα



...και οι λεπτομέρειες στην καμπίνα του THUNDERBOLT


Το MIRAGE-2000 του κ. Θανάση Δαρδαγάνη, ducted-fan μοντέλλο, με θερμικό κινητήρα OSMAX .90


Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν για 1η φορά και αρκετά αεροπλάνα της πρώϊμης περιόδου της Αεροπορίας, του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου και του μεσοπολέμου. Πρέπει να ομολογήσω ότι χάρηκα ιδιαίτερα, γιατί και εγώ προσωπικά είμαι λάτρης αυτής της περιόδου της Αεροπορίας.

Παρακάτω στην φωτογραφία, το TIGER-MOTH του κ. Έκτορα Περγάμαλη, που χρησίμευσε σαν εκπαιδευτικό αεροπλάνο -πριν και στις αρχές του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. 


Το τεράστιο TIGER-MOTH του κ. Έκτορα Περγάμαλη με κινητήρα βενζίνης τετράχρονο OSMAX 40 cc



Ο κ. Καλέμης οδηγεί προς τον διάδρομο το πανέμορφο αεροπλάνο του, BLERIOT XI, ενώ την τηλεκατεύθυνση κρατάει ο κ. Θαν. Φερφιρής



...και εδώ καθώς απογειώνεται


Δυστυχώς, αμέσως μετά την απογείωση φάνηκε ότι η 1.20-άρα τετράχρονη μηχανή μεθανόλης δεν ήταν ικανή να οδηγήσει σωστά το αεροπλάνο που είχε μεγάλες οπισθέλκουσες, το οποίο μετά από περίπου 100 μέτρα έπεσε. Το καλό όμως με το μοντελοδρόμιο του HOBBYBOX είναι ότι ο περιβάλλων χώρος είναι άριστος και έτσι το αεροπλάνο πέφτοντας σε ένα φρεσκο-οργωμένο χωράφι με μαλακό χώμα, δεν έπαθε τίποτα!

Θα πρέπει να χτύπησε πάλι "η κατάρα των BLERIOT", αφού είναι γνωστό ότι και τα πρώτα αεροπλάνα που σχεδίασε και κατασκεύασε ο μεγάλος Γάλλος αεροπόρος και αεροναυπηγός Louis Blériot (Λουΐ Μπλεριό) μέχρι την έκδοση XI "υπέφεραν" όλα (και έπεφταν) από αδύναμες ή ελαττωματικές μηχανές!

Μια φορά μάλιστα ο διάσημος αεροπόρος -όταν το αεροπλάνο του έπεσε σε spin και ήταν ανεξέλεγκτο- προτίμησε στον πανικό του να περπατήσει στην ουρά του  αεροπλάνου και από εκεί να πηδήξει στο έδαφος, ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς !! Μην φανταστείτε βέβαια ότι τα πειραματικά αεροπλάνα εκείνης της περιόδου πετούσαν και σε μεγάλο ύψος, δυο μέτρα και πολύ ήταν!

Πραγματικά, αυτή η εποχή της Αεροπορίας ήταν απίστευτη! Αστεία, ενθουσιώδης -κάποιες φορές δραματική- ιπποτική. Διαβάστε πάλι το άρθρο "Eindecker EIII: Η μάστιγα του FOKKER" για να θυμηθείτε την "ιπποτική" περίοδο της Πολεμικής Αεροπορίας με τους άγραφους κανόνες ευγένειας και  ιπποσύνης στη μάχη!


Άλλο ένα Bleriot XI, του κ. Θανάση Φερφιρή. Όπως και το προηγούμενο, κατασκευάστηκε SCRATCH από σχέδια και η λεπτομέρεια του -κατά την δική μου εκτίμηση- ήταν μουσειακή.


Το αεροπλάνο είχε εκπέτασμα 2.60 μέτρα και ζύγιζε περίπου 10 κιλά. Η μηχανή του ήταν μια 4-χρονη δικύλινδρη BOXER OSMAX- GEMINI FT 160 (26 cc), μεθανόλης.



Προσέξτε τις λεπτομέρειες στις αναρτήσεις του μοντέλλου



Το BRISTOL BOXKITE του κ. Κώστα Ανέστου, που ανήκει επίσης στην ίδια ιστορική περίοδο. Το μοντέλλο είναι και αυτό scratch built



...και ο πιλότος του! Πολύ πετυχημένος !



Το WACO του κ. Κώστα Βελίδη, το οποίο πέταξε εκπληκτικά

Το WACO ήταν και αυτό κατασκευασμένο από σχέδια (δεν ήταν ARF) και είχε κινητήρα μεθανόλης LASER, δικύλινδρο, σε διάταξη V. Κάθε κύλινδρος ήταν 30cc, δηλαδή το μοτέρ είχε συνολικό κυβισμό 60 cc. Ο κ. Βελίδης είχε κατασκευάσει άλλους 3 κυλίνδρους DUMMY και έτσι η μηχανή φαινόταν σαν 5-κύλινδρη αστεροειδής.



To Kreutzer AirCoach K-5 του κ. Κώστα Μαρκόπουλου. Ένα σπανιότατο μοντέλλο που κατασκευάστηκε τελείως scratch built, δηλαδή δεν υπήρχαν καν σχέδια, αλλά ο κ. Μαρκόπουλος το έφτιαξε από φωτογραφίες και τις διαστάσεις του πραγματικού αεροπλάνου. Το πρωτότυπο αεροπλάνο ήταν κατασκευής του 1928.

Το μοντέλλο είχε 3 δίχρονες μηχανές μεθανόλης OSMAX .46.  Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν είχα την τύχη να το δω να πετάει σε κάποια εκδήλωση.



Το Γερμανικό διπλάνο FOKKER D.VII (του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου), του κ. Άρη Σπυρόπουλου.  Ήταν ένα εξαιρετικό αεροπλάνο για την εποχή του, αλλά πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται μαζικά, ο Πόλεμος τελείωσε.

Ο ίδιος ο "Κόκκινος Βαρώνος", ο Manfred von Richthofen είχε δοκιμάσει το αεροπλάνο και μετά από τις βελτιώσεις -που κατά πρόταση του έκανε η κατασκευάστρια εταιρεία- είχε πει πως πρόκειται για το καλύτερο αεροπλάνο που είχε πετάξει ποτέ. Δυστυχώς δεν πρόλαβε να επιχειρήσει με αυτό, αφού στο μεταξύ σκοτώθηκε.



Ο κ. Κωνσταντίνος Ιωαννίδης "μαστορεύει" το όμορφο μοντέλλο του, το MONOCOUPE VELIE της SIG, που είχε εκπέτασμα 2.2 μέτρα



...και εδώ λίγο πριν προσγειωθεί, μετά από μια επιτυχή πτήση.

Θα σας πω όμως τι έπαθα με αυτό το μοντέλλο: 
  
Αρχικά λοιπόν ο κ. Ιωαννίδης οδήγησε το μοντέλλο στον διάδρομο με τα χέρια, με σβηστό κινητήρα και με τον κ. Φερφιρή να τον συντροφεύει για βοήθεια. 

Εκεί "καβάλησε" το μοντέλλο και ... έβαλε μπροστά τον κινητήρα. Ο κινητήρας  πήρε μπροστά με μίζα (έτσι πίστεψα δηλαδή), αφού ο κ. Ιωαννίδης ήταν όρθιος και κρατούσε την Τ/Κ. Μίζα σε μοντέλλο μόνο μια φορά είχε τύχει να δω, στο πάλαι ποτέ αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η μηχανή έκανε έναν ωραίο θόρυβο που με έκανε να πιστέψω ότι επρόκειτο σίγουρα για πολυκύλινδρο κινητήρα, τόσο αληθοφανής ήταν ο ήχος.

Όταν λοιπόν το αεροπλάνο προσγειώθηκε και ήρθε στα pitts εγώ έσπευσα να θαυμάσω τον πολυκύλινδρο κινητήρα!

Οποία όμως έκπληξη, όταν διαπίστωσα ότι το μοντέλλο είχει dummy engine και από μέσα ένα μεγάλο ηλεκτρικό μοτέρ!

Η απορία μου λύθηκε όταν ο κ. Ιωαννίδης μου εξήγησε ότι το μοντέλλο ήταν εφοδιασμένο με ειδική πλακέττα ήχου που έκανε τον ήχο της μηχανής!

Στην φετινή εκδήλωση -και με πρωτοβουλία του κ. Ι. Κωνσταντακάτου, προέδρου της ΕΑΑ- έγινε ψηφοφορία των θεατών για το πιο όμορφο μοντέλλο SCALE. Οι παριστάμενοι εφοδιάστηκαν με κόκκινα χαρτάκια και ο καθένας στερέωνε το χαρτάκι του στην έλικα του μοντέλλου που προτιμούσε.


Ο κ. Κωνσταντακάτος καθώς εξηγεί στους παρισταμένους τους κανόνες της ψηφοφορίας


Το WACO του κ. Κ. Βελίδη και το BLERIOT του κ. Θαν. Φερφιρή ισοψήφισαν στην 1η θέση, ενώ 3ο ήρθε το THUNDERBOLT του κ. Αργύρη Γιαννετάκη.


 Και με αυτά, μια ακόμη ωραία εκδήλωση στο μοντελοδρόμιο του HOBBYBOX τελείωσε και θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τον κ. Κ. Μπούρμπουλα και όλους όσους συνετέλεσαν στην άψογη διεξαγωγή της.

Είναι κρίμα πραγματικά που δεν οργανώνονται περισσότερες τέτοιες εκδηλώσεις  και από τα άλλα οργανωμένα μοντελοδρόμια.



Γιώργος Καρασούλας
____________________________________________________________________________________

30-5-2016

Για τους "ρομαντικούς" του Ελληνικού

 Υπάρχουν ακόμα αερομοντελιστές που περιμένουν να ξανανοίξει το Ελληνικό;

Και όμως υπάρχουν!

Υπάρχουν ορισμένοι που πραγματικά περιμένουν να ανοίξει το Ελληνικό για να επιστρέψουν στο χόμπυ!

Σε αυτούς λοιπόν τους "ρομαντικούς" αφιερώνω την πιο κάτω είδηση σχετικά με το Ελληνικό:

Την επόμενη εβδομάδα (6-10 Ιουνίου 2016) αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού στην LAMDA DEVELOPMENT, μετά και από ισχυρές πιέσεις των "θεσμών" (της τρόϊκας) που το έθεσαν ευθέως, σαν ένα από τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης του μνημονίου.

Μέχρι τώρα υπήρξε καθυστέρηση για δήθεν επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά το τελικό κείμενο έχει ελάχιστες και όχι ουσιαστικές διαφορές από το αρχικό.

Η αριστερή μας κυβέρνηση υπέγραψε την μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση στα χρονικά της Ελληνικής ιστορίας. Πλην των άλλων, μέσα στο Ελληνικό θα δημιουργηθεί καζίνο, ξενοδοχειακές μονάδες, εμπορικά κέντρα, γήπεδο γκολφ, ενώ θα κτισθούν και πολυτελείς κατοικίες. 

Δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου κάτι για δημιουργία μοντελοδρομίου !

Θα πρέπει μάλλον να έχω αρχίσει να τα χάνω λόγω ηλικίας, γιατί έχω ακόμα την ακράδαντη πεποίθηση, ότι τα άκουγα κάπως διαφορετικά τα πράγματα -από τα ίδια στόματα- όταν όμως τότε ήταν στην αντιπολίτευση.

Τίποτα πια δεν ακούω και από την -τότε αντιπολιτευόμενη και νυν περιφερειάρχη- κ. Δούρου.

Αν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαστε πρώτοι εμείς οι Έλληνες, είναι αναμφισβήτητα η ευπιστία μας!



Από τις ευτυχισμένες εποχές στο Ελληνικό




Μελλοντικό γήπεδο γκολφ στο Ελληνικό: Η προοδευτική μας κυβέρνηση προωθεί τον λαϊκό αθλητισμό. Οι πρώην αερομοντελιστές του Ελληνικού θα εγκαταλείψουν τον αερομοντελισμό και θα παίζουν όλοι γκολφ



 Γ. Καρασούλας

 ____________________________________________________________________________________

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ