Airbus A-400M: Ο Hannes Heppe εξέπληξε και πάλι με τις κατασκευές του




Όσοι φίλοι τυχόν παρακολουθούν τον ξένο ειδικό τύπο θα πληροφορήθηκαν ήδη για την τελευταία κατασκευή του Hannes Heppe στο Fly-In που έγινε πριν από μερικούς μήνες στο Grenchen της Γερμανίας.

Ο Hannes Heppe είναι ένας Ελβετός, κάπως ηλικιωμένος αερομοντελιστής, που εκπλήσσει ευχάριστα με τις κατά καιρούς γιγαντιαίες -και εκπληκτικής λεπτομέρειας- SCALE κατασκευές του.

Η τελευταία του δημιουργία είναι το AIRBUS A400M, που η δημόσια επίδειξη του έγινε - όπως είπαμε- για 1η φορά στο αεροδρόμιο του Grenchen. 









Το μοντέλλο έχει εκπέτασμα 3,7 μέτρα και 4 ηλεκτρικά μοτέρ για τις αντίστοιχες έλικες. O Heppe χρησιμοποίησε ηλεκτρικά μοτέρ για να πετύχει τον σωστό συγχρονισμό των στροφών. Η έλικα οδηγείται από το μοτέρ με γραναζωτό μειωτήρα με σχέση ελάττωσης 2,4:1.  Κάθε μοτέρ τροφοδοτείται από 6-σελη μπατταρία Li-Po (περίπου 24 Volts) χωρητικότητας 6.000 mAh. Η κατανάλωση κάθε μοτέρ ανέρχεται στα 70 Amp και ο χρόνος πτήσεως του μοντέλλου είναι 7 λεπτά.

Το βάρος του μοντέλλου ανέρχεται περίπου στα 38 κιλά.

Το πιο χαρακτηριστικό όμως είναι ότι το μοντέλλο μπορεί να τροχιοδρομεί και προς τα πίσω, όπως το πραγματικό αεροπλάνο !

Πριν από 2,5 περίπου χρόνια ο Hannes Heppe εξέπληξε και πάλι τους αερομοντελιστές παγκοσμίως με την κατασκευή του -τότε- του τρικινητήριου (!) JUNKERS Ju-52.  Ο Hannes Heppe μόλις είχε βγει τότε στη σύνταξη (οι Ελβετοί βγαίνουν στην σύνταξη στα 67) και ήθελε - όπως είχε δηλώσει- να φτιάξει κάτι "τρελό" !





Όταν είχε μάθει για την 5-κύλινδρη αστεροειδή 4-χρονη μηχανή βενζίνης της MOKI που μόλις είχε πρωτοκυκλοφορήσει, τόσο ενθουσιάστηκε, ώστε αποφάσισε να φτιάξει ένα μοντέλλο γι αυτήν ακριβώς τη μηχανή και σκέφτηκε ότι το Ju-52 ήταν ότι πρέπει. Εννοείται ότι χρησιμοποίησε τρία μοτέρ ΜΟΚΙ, γιατί το Ju-52 είναι τρικινητήριο. Συνέβαλαν πάντως οικονομικά και οι φίλοι του αερομοντελιστές.






Σημειώστε ότι όλα τα μοντέλλα που κατασκευάζει ο Heppe είναι Scratch-Built και, όπως δηλώνει ο ίδιος, αυτό είναι ακριβώς  που τον "εξιτάρει", δηλαδή η επίλυση προβλημάτων στην κατασκευή, που η λύση τους δεν είναι οφθαλμοφανής, αλλά θέλει πολλή σκέψη.

Το Ju-52 είχε εκπέτασμα 6 μέτρα, μήκος 4 μέτρα και βάρος 98 κιλά έτοιμο για πτήση. Κάθε βενζινοκινητήρας ΜΟΚΙ είχε κυβισμό 215 cc, ήταν 5-κύλινδρος 4-χρονος όπως είπαμε και η ισχύς του ήταν 13 PS.















Οι ξένοι αερομοντελιστές που κάνουν κάποια σοβαρή κατασκευή, ΔΕΝ χρησιμοποιούν ΠΟΤΕ δίχρονους βενζινοκινητήρες, αλλά ΠΑΝΤΑ 4-χρονους, αφού αυτό είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί η SCALE λεπτομέρεια του μοντέλλου. 

Είναι κρίμα που οι δικοί μας αερομοντελιστές, δεν έχουν ακόμα ενστερνιστεί αυτή την θέση και ενώ παρουσιάζουν πανέμορφα και μεγάλης λεπτομέρειας  μοντέλλα, η πτήση τους, με το ανυπόφορο ουρλιαχτό του δίχρονου βενζινοκινητήρα, μόνο SCALE δεν είναι.

Όταν ξοδεύουμε κάποιες χιλιάδες Ευρώ για ένα σοβαρό αεροπλάνο, είναι κρίμα να το εφοδιάζουμε με φτηνούς Κινέζικους βενζινοκινητήρες των 250 Ευρώ.





Γιώργος Καρασούλας