OsMax- GGT 15 και GF 30: Οι καινούργιες μηχανές της OS-MAX και το τέλος της μεθανόλης

5-10-2014


Για όλους εμάς τους κάπως παλιότερους αερομοντελιστές που μεγαλώσαμε με την μυρωδιά της μεθανόλης και του καστορέλαιου, όταν πιτσιρικάδες παρακαλούσαμε τον υπάλληλο της φαρμακαποθήκης στην οδό Βύσσης, στην πάροδο της  Αθηνάς, να μας πουλήσει 1-2 λίτρα μεθανόλης και αυτός μας κοιτούσε καχύποπτα (τι να θέλει ένα πιτσιρίκι 13-14 ετών την εύφλεκτη μεθανόλη;)  είναι τώρα εξαιρετικά οδυνηρό να βλέπουμε ότι η εποχή της μεθανόλης παρέρχεται ανεπιστρεπτί - είναι σαν ένα μέρος του παρελθόντος μας να πεθαίνει...

Και όμως, όσο και αν δεν θέλουμε να το πιστέψουμε, αυτό συμβαίνει! 

Και αν πριν λίγο καιρό λέγαμε ότι τουλάχιστον στους μικρούς κυβισμούς, από .90 (15 cc) και κάτω η μεθανόλη θα συνεχίσει να υπάρχει, τώρα πια ούτε αυτό φαίνεται να ισχύει. Ήδη οι περισσότερες εταιρείες, αρχής γενομένης από τις Ινδικές και τις Κινέζικες, έβγαλαν δίχρονες μηχανές βενζίνης χαμηλού κυβισμού, με τιμές που πέφτουν ολοένα και περισσότερο.

Το γνωστό μας Αυστριακό κατάστημα LINDINGER διαθέτει τις μηχανές EVOLUTION , δίχρονους βενζινοκινητήρες κυβισμού Ινδικής κατασκευής 10cc (.60-άρα) και 15 cc (.90-άρα) σε τιμές ακόμη λίγο τσουχτερές, 190 και 240 Ευρώ αντίστοιχα.




       
Οι βενζινοκινητήρες EVOLUTION, 10 και 15 cc αντίστοιχα, Ινδικής κατασκευής


Αλλά και ο γνωστός μας "Κινέζος" (HobbyKing) διαθέτει την δίχρονη μηχανή βενζίνης  NGH-GT-9cc  (.55-άρα) για μόλις 98 Ευρώ!



NGH-GT9:  Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας, μόλις 9 cc!


Πέραν τούτου όμως, φαίνεται ότι και οι μεγάλες εταιρείες όπως η OS-MAX άρχισαν να μπαίνουν στον χορό (αν και λίγο καθυστερημένα είναι η αλήθεια) - των μικρών μηχανών βενζίνης, αφουγκραζόμενες τις ανάγκες και απαιτήσεις των αερομοντελιστών. 

Έτσι, εδώ και αρκετό καιρό η OSMAX κυκλοφόρησε την GT-15, δίχρονο βενζινοκινητήρα 15 cc (.90-άρα), που ταιριάζει στην βάση της 65ΑΧ.

Η OSMAX πρωτοτύπησε όμως τον περασμένο Φεβρουάριο του 2014, όταν παρουσίασε την καινούργια μηχανή της GGT-15, τον πρώτο παγκοσμίως δίχρονο βενζινοκινητήρα GLOW, ο οποίος βγήκε στην αγορά τον Ιούλιο του 2014!


Ο νέος δίχρονος βενζινοκινητήρας της OSMAX, ο GGT-15 με μπουζί GLOW, χωρίς ηλεκτρονική ανάφλεξη!


Ναί, καλά διαβάσατε, ο βενζινοκινητήρας αυτός ΔΕΝ έχει ηλεκτρονική ανάφλεξη, ΟΥΤΕ μπουζί με σπινθήρα, αλλά ένα ειδικό GLOW μπουζί, το G5, που οδηγείται από τα συνηθισμένα συστήματα για μπουζί των GLOW μηχανών μεθανόλης!





Το βάρος της μηχανής με την εξάτμιση ανέρχεται στα 788 gr, αρκετά ελαφρύτερη από τον αντίστοιχο κλασσικό βενζινοκινητήρα GT-15 με την ηλεκτρονική ανάφλεξη, που ζυγίζει συνολικά 904 gr.

Διαθέτει καρμπυρατέρ με την ίδια διαφραγματική αντλία βενζίνης -την PDP-08- με τον GT15, ενώ η γκάμα των στροφών και για τις δυο μηχανές είναι 2000-11000 rpm.

Για την ισχύ των μηχανών δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα, μιας και η OSMAX έχει υποκύψει στον πειρασμό να δώσει μια πλασματική ισχύ 2.32 και 2.35 hp αντίστοιχα για την GGT-15 και GT-15 , αλλά στις 15.000 rpm, την στιγμή που η ίδια η εταιρεία δίνει πρακτικό μέγιστο στροφών 11.000 rpm και για τις δυο μηχανές!

Μέχρις εδώ όλα καλά, για όλους εμάς που αγαπάμε τα SCALE μοντέλλα και ταυτόχρονα (θέλουμε να) μένουμε κολλημένοι με τις μηχανές μεθανόλης.

Γιατί ποιος από εμάς θα ήθελε το ωραίο SCALE αεροπλάνο του που με τόσο κόπο  και μεράκι έφτιαξε, να ουρλιάζει ανυπόφορα στον αέρα, σαν αφηνιασμένο ξυλοπρίονο, εφοδιασμένο με έναν θορυβώδη δίχρονο βενζινοκινητήρα;

Έτσι λοιπόν, όσοι τουλάχιστον είναι κάπως πιο "μερακλήδες", συνέχιζαν να εφοδιάζουν τα SCALE αεροπλάνα τους με θηριώδεις GLOW μηχανές μεθανόλης, έστω κι αν πλήρωναν το ακριβό καύσιμο.

Δεν μπορούσε να γίνει κι αλλιώς, εφόσον τουλάχιστον επιθυμούσαμε η αληθοφάνεια του μοντέλλου μας να μην περιορίζεται μόνο στην στατική του εμφάνιση, αλλά και στον πτητικό ήχο.

Υπήρχαν ήδη βέβαια κάποιοι τετράχρονοι βενζινοκινητήρες, όπως της SAITO, της ROTI και άλλων πιο εξωτικών εταιρειών, αλλά με τιμές λίγο-πολύ απαγορευτικές.

Τα πρώτα ..."σύννεφα" όμως φάνηκαν περίπου δυο χρόνια πριν, το 2012, όταν η Κινέζικη NGH κυκλοφόρησε τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα 38 cc και μάλιστα σε δελεαστική τιμήμια κίνηση που αναμφίβολα αιφνιδίασε τις μεγάλες εταιρείες του χώρου και ανάγκασε την μεν OSMAX να πέσει με τα μούτρα στο design για να προλάβει τους Κινέζους και την SAITO -που ήδη έβγαζε την δική της σειρά τετράχρονων κινητήρων βενζίνης- να προχωρήσει σε σημαντικές μειώσεις τιμών.



Ο Κινέζικος τετράχρονος βενζινοκινητήρας NGH 38cc 



Οι πρώτες δοκιμές όμως της NGH 38  στα μοντελοδρόμια του εξωτερικού δεν ήταν και ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, μια που υπήρξαν αρκετά παράπονα, για κραδασμούς, δύσκολη εκκίνηση και -κυρίως- υπερβολικό θόρυβο, κάτι που λογικά δεν περιμένει κάποιος από μια τετράχρονη μηχανή.

Ο υπεύθυνος της NGH, ο Michael Chow, είχε τότε δηλώσει στα ξένα  FORUM, ότι σκοπίμως δεν εφοδίασε με εξάτμιση τη μηχανή, λόγω των μεγάλων κραδασμών -ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές-  κάτι που θα είχε σαν αποτέλεσμα να ξεβιδώνεται ή να σπάει η εξάτμιση!

Από τότε η NGH κυκλοφόρησε τουλάχιστον άλλες 2 βελτιωμένες εκδόσεις του ίδιου κινητήρα, πάντα όμως χωρίς εξάτμιση!

Τι να κάνουμε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα! Στο κάτω-κάτω, ότι πληρώνεις παίρνεις!

Εν τω μεταξύ η OS-MAX βλέποντας ότι ήδη είχε μείνει πολύ πίσω, ανασκουμπώθηκε και παρουσίασε την άνοιξη του 2013 την δική της τετράχρονη βενζινομηχανή, την GF40, με κυβισμό 40cc. Οι πρώτες δοκιμές, όπως ανακοινώθηκαν στα διεθνή FORUM, έδειξαν εξαιρετική συμπεριφορά απ όλες τις απόψεις, αν εξαιρέσουμε το κόστος που ήταν αρκετά υψηλό.






OSMAX GF-40:  Ο πρώτος τετράχρονος βενζινοκινητήρας της OSMAX



Όμως η μηχανή ήταν αρκετά μεγάλη και περιόριζε την χρήση της στα μεγάλα, (ίσως τα πολύ μεγάλα) μοντέλα, αφήνοντας ακόμα ακάλυπτους τους αερομοντελιστές που επιθυμούσαν να εξοπλίσουν τα SCALE μοντέλα τους που είχαν εκπέτασμα 1.80- 2.00 μέτρα, με τετράχρονους βενζινοκινητήρες.

Έτσι τον Μάρτιο του 2014 η OS-MAX παρουσίασε την GF30, έναν τετράχρονο βενζινοκινητήρα κυβισμού 30 cc, ο οποίος πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά τον Ιούλιο του 2014.





Ο νέος τετράχρονος βενζινοκινητήρας 30 cc της OS MAX


 Η ιπποδύναμη του καινούργιου κινητήρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι 2.8 ps στις 9.000 στροφές και η γκάμα των στροφών είναι 1800-9.000 rpm.

Για σύγκριση αναφέρουμε εδώ ότι η ισχύς της  OSMAX FS-120 PUMP είναι 2.1 ps και της OSMAX FS-200 PUMP,  3.0 ps.

Η τιμή της GF-30 γύρω στα 540 Ευρώ κομπλέ με την ηλεκτρονική ανάφλεξη και την εξάτμιση, είναι αρκετά υψηλή, αλλά όχι απαγορευτική.

Η μηχανή είναι ακόμα πολύ καινούργια στην αγορά, αλλά οι μέχρι τώρα δοκιμές στα μοντελοδρόμια του εξωτερικού έδωσαν ενθαρρυντικές ενδείξεις.

Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι οι Κινέζοι θα κινηθούν και αυτοί σύντομα προς τις χαμηλότερου κυβισμού 4-χρονες μηχανές βενζίνης, αντιγράφοντας ίσως  τις OSMAX (όπως έγινε και με τις 4-χρονες μηχανές μεθανόλης) έτσι ώστε να επέλθει ο πλήρης εκτοπισμός των μηχανών GLOW.

Και τότε, η εποχή της μεθανόλης θα έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί...


Γιώργος Καρασούλας