Μοντελοδρόμιο ΑΛΔΕΧ (κ. Γ. Τσιούγκου), Κυριακή 10-4-2016


11-4-2016

Μετά από πολύ καιρό, ίσως χρόνια, βρέθηκα σαν επισκέπτης την Κυριακή 10-4-2016 στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ, του κ. Γ. Τσιούγκου, στα Δερβενοχώρια. 

Όπως και αρκετοί άλλοι αερομοντελιστές έτσι κι εγώ, μετά το κλείσιμο του Ελληνικού, βρίσκομαι σε μια προσπάθεια αναζήτησης του κατάλληλου μοντελοδρομίου και εν τω μεταξύ βολεύομαι στις εναπομείνασες αλάνες, με τα όποια προβλήματα τους.

Οι εντυπώσεις μου και από το παρελθόν ήταν θετικές από το συγκεκριμένο μοντελοδρόμιο και εν τω μεταξύ πολλά πράγματα βελτιώθηκαν. Να σημειώσω ότι την Κυριακή -παρά τον ισχυρό άνεμο- αρκετοί ήταν οι αερομοντελιστές που παραβρέθηκαν και πέταξαν στο μοντελοδρόμιο.


Πολλοί ήταν οι αερομοντελιστές την Κυριακή 10-4 στο μοντελοδρόμιο τη ΑΛΔΕΧ, παρά τον σχετικά ισχυρό άνεμο


  
 
Παρών ήταν και ο κ. Γ. Κωσταντουδάκης του MODELONE, του οποίου το καινούργιο "στέκι" -αν μας επιτρέπεται η έκφραση- είναι το μοντελοδρόμιο του κ. Τσιούγκου

 Το μήκος του διαδρόμου -μετά και την τελευταία επέκταση που έγινε- ανέρχεται στα 150 μέτρα και το πλάτος του στα 15 μέτρα. Δείτε όμως την παρακάτω φωτογραφία: από τον διάδρομο μέχρι τα Pitts υπάρχουν τουλάχιστον άλλα 6 μέτρα, ενώ και από την άλλη πλευρά του διαδρόμου (προς τα χωράφια) υπάρχουν άλλα 5 μέτρα περίπου, για μια περίπτωση ανάγκης, π.χ. μια αναγκαστική προσγείωση με σβηστή μηχανή ή πλάγιο άνεμο. 



Με τις μπλε γραμμές έχω οριοθετήσει τον διάδρομο προσγείωσης. Δείτε όμως πόσο πλάτος υπάρχει ακόμα μέχρι τα Pitts, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μια περίπτωση ανάγκης


Αλλά και από την άλλη πλευρά του διαδρόμου όπως βλέπετε, υπάρχει μεγάλο πλάτος στρωμένο με χαλικάκι μέχρι τα χωράφια, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση ανάγκης. Το αεροπλάνο μας δεν θα καταστραφεί βγαίνοντας λίγο έξω από τον διάδρομο


Αυτά μας κάνουν πάνω από 20 μέτρα πλάτος διαδρόμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες!

Όπως και να το κάνουμε, δεν είμαστε όλοι "ταχυδακτυλουργοί" και δεν μπορούμε όλοι να προσγειώσουμε το αεροπλάνο μας -τουλάχιστον όχι πάντα- σε έναν διάδρομο πλάτους 5 μέτρων, όπως π.χ. στην αλάνα του Ασπροπύργου. Ειδικά μάλιστα αν το αεροπλάνο μας είναι κάπως "ιδιότροπο" π.χ. κάποιο μεγάλο SCALE ή ένα ευπαθές στο crosswind διπλάνο κλπ.

Ο πλατύς διάδρομος είναι πάντα επιθυμητός!

Μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με παλιότερη επίσκεψη μου στο παρελθόν, αφορά τον περιβάλλοντα χώρο. Τότε και η διαμήκης πλευρά (κατά μήκος του διαδρόμου) και η Βορεινή και η Νότια (προσέγγιση) ήταν φυτεμένες με αμπέλια, πράγμα που δεν ήταν και το καλύτερο σε περίπτωση αστοχίας του κινητήρα και αναγκαστικής προσγείωσης έξω από τον διάδρομο. Όπως όμως μπορείτε να δείτε από την επόμενη φωτογραφία, τα αμπέλια κατά την διαμήκη πλευρά του διαδρόμου έχουν αντικατασταθεί από στάχια, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στη Νότια και  Βορεινή πλευρά, κατά το μεγαλύτερο μέρος.



Τα αμπέλια που υπήρχαν έξω και κατά μήκος του διαδρόμου έχουν αντικατασταθεί από ...στάχια! Ότι το καλύτερο για εμάς, τους αερομοντελιστές! Αλλά και στη Νότια και Βορεινή πλευρά, το μεγαλύτερο μέρος των αμπελώνων έχει αντικατασταθεί από στάχια.


Στα συν του μοντελοδρομίου θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το ότι ο διάδρομος δεν παρουσιάζει "σκαλοπάτι" στο τέλος του από καμιά πλευρά. "Σκαλοπάτι" στο τέλος του διαδρόμου -ανάλογα και με τον άνεμο που πνέει- θα μπορούσε να ήταν επικίνδυνο για τα μοντέλα μας, διαβάστε το άρθρο του κ. Λεμονή

"Το μοντελοδρόμιο της Κάτω Τιθορέας" 

ώστε να καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ. Επίσης στο μοντελοδρόμιο δεν τριγυρίζουν ενοχλητικά ζώα (σκυλιά κλπ.).  

Επιπλέον, η πρόσβαση από τα PITTS στον διάδρομο απογείωσης είναι πολύ εύκολη και το μοντέλλο μπορεί να φτάσει εκεί τροχιοδρομώντας, πράγμα επίσης πολύ σημαντικό. Δεν είναι δυνατόν να μεταφέρουμε ένα "θηρίο" 8 ή 11 κιλών στα χέρια, μέχρι τον διάδρομο απογείωσης!

Επειδή πολλοί αερομοντελιστές μπορεί να βρίσκονται και αυτοί σε φάση αναζήτησης μοντελοδρομίου, διαβάστε πάλι το άρθρο 

 "Η επιλογή του κατάλληλου μοντελοδρομίου"

 που θα σας βοηθήσει στην επιλογή του κατάλληλου χώρου.


Αρκετά ήταν τα αξιόλογα μοντέλλα που πέταξαν, κυρίως ακροβατικά με μεγάλους βενζινοκινητήρες.





Πολλά τα αξιόλογα μοντέλλα, ως επί το πλείστον ακροβατικά με μεγάλους βενζινοκινητήρες


Εντυπωσίασε σίγουρα με την πτήση και τα ακροβατικά του ο νεαρός γιός του κ. Κωσταντουδάκη (MODEL ONE), ο Αλέξανδρος.




Το μεγάλο "CORVUS" του Αλέξανδρου Κωσταντουδάκη εντυπωσίασε με την πτήση του






Το αεροπλάνο είναι της εταιρείας GOLDWINGS και έχει δίχρονο-δικύλινδρο βενζινοκινητήρα της DLA, 64 cc. Το εκπέτασμα του είναι 2.30 μέτρα.


 

Ο κ. Αλέξανδρος Κωσταντουδάκης με το μεγάλο "CORVUS" της GOLDWINGS


Περισσότερο όμως εντυπωσιάστηκα (ίσως και γιατί είμαι άσχετος με τα ανεμόπτερα) από το μεγάλο μοτο-ανεμόπτερο του κ. Δημ. Σιούτη




Ο κ. Δημ. Σιούτης με το μεγάλο μοτο-ανεμόπτερο του, με εκπέτασμα 3.5 μέτρα, από fiber glass





Το ανεμόπτερο είχε ανασυρόμενο (!) πυλώνα με ηλεκτρικό μοτέρ! Όταν σταματούσε η λειτουργία του μοτέρ και ο πιλότος έδινε εντολή να μαζέψει μέσα στην άτρακτο, τότε η έλικα ευθυγραμμιζόταν με τον πυλώνα με την βοήθεια μιας μηχανικής σκανδάλης και έτσι χωρούσε μέσα στην άτρακτο!

Ο κ. Σιούτης είχε κατασκευάσει μόνος του τον αλουμινένιο πυλώνα και το μηχανικό σύστημα της σκανδάλης, τα οποία αλλιώς κοστίζουν περί τα 1.200 Ευρώ.



Το ανεμόπτερο διέθετε και κεντρικό ανασυρόμενο τροχό με θυρίδες που έκλειναν


...αλλά ακόμα και μικρές ρόδες στα φτερά!

 Όπως μας εξήγησε ο κ. Σιούτης, το ανεμόπτερο απογειώνεται κανονικά, τροχιοδρομώντας στον διάδρομο. Όταν το έδαφος είναι ανώμαλο, έχει κατασκευάσει ένα ειδικό καροτσάκι με μεγάλες ρόδες στο οποίο προσαρμόζεται το ανεμόπτερο και τροχιοδρομεί μαζί του. Όταν αποκτήσει ταχύτητα, το ανεμόπτερο απογειώνεται εγκαταλείποντας το καροτσάκι στο έδαφος!

Αυτό πραγματικά θα ήθελα να το δώ!




Μια εντυπωσιακή απογείωση: ο κ. Γ. Κουτρουμπούχος μόλις έχει απογειώσει το μοτοανεμόπτερο AQUILA που πέταξε πολύ καλά, παρά τον ισχυρό άνεμο.


Τέλος θα ήθελα να αναφέρω, ότι σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Τσιούγκος σκέφτεται να κατασκευάσει και άλλον διάδρομο, σχεδόν κάθετο στον προηγούμενο, με σκοπό να καλύψει και την κατεύθυνση Βορρά-Νότου (ο νυν διάδρομος έχει κατεύθυνση Ανατολής-Δύσης). 

Εάν γίνει αυτό, θα είναι αναμφισβήτητα μια πάρα πολύ σημαντική βελτίωση στο μοντελοδρόμιο.




Γ. Καρασούλας
 ____________________________________________________